någon som vet om man får tävla på detta?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
M

Maddizz

Hittade ett hackamore m kombinerat bett... nån som vet om man får tävla med det?

hstar.msnw

Sv: någon som vet om man får tävla på detta?

nej, pga av hävstång ej är tillåtet. får endast vara i längdriktningen

:o vi hade en het liten rackare i stallet.... Den hade allt från pullburk till nät samt pessoabett!!! vet att licens ej var sökt, men han tävlade på det nån säsong innan han exporterades till danmark har jag för mig... förvisso är detta mer än 10 år sen....
-fast inte var det godkänt då heller.

Licens inte sökt?

Dispens menar du väl? Men detta bett gäller inte under dispensbestämmelserna och JAG skulle aldrig chansa på att träffa på en observant utrustningskontrollant och få skriverier i tidningarna. :crazy:

Min åsikt är att FINNS det ett utrustningsreglemente ska man hålla sig till det.

ja givetvis menade jag dispens.
Jo man ska hålla sig till reglementet. Kan bara tillägga att det var inte min häst.......

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Ketrawzc
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross