Någon som vet något om denna hingst Herzendieb?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annast
  • Startdatum Startdatum
A

annast

Hej

Har efter förslag från folk här på Bukes börjat fundera på att använda en hingst Herzendieb till ett sto Amiral - XX placerad i svår hoppning...har också blivit tipsad om Tornesh son Turmalin...men då är vi ju inne helt på hopphingst och en ung och oprövad sådan...

Herzendieb är ju mer av en dubbeltalang och fasligt snygg på bild:)

Så nu undrar jag i dessa två val (vilka inte egentligen går att jämföra ens) vilken ska jag välja...usch så svårt det blev....:confused:

Sv: Någon som vet något om denna hingst Herzendieb?

Till det stoet bör du använda en hopphingst med bra rörelser som Ludwigs Champion, Canterbury, Cohiba, Aerline H och Fetcher N. Även om hon själv har prestationer i svår hoppning så säger stammen att hon bör lämna gångartshästar. Morfar tävlades själv i medelsvår hoppning efter galoppkarriären men han blev elitpremierad för sina fina svårklassavkommor i dressyr.

Av de två som du själv nämner hade jag definitivt valt Herzensdieb åt det stoet. Turmalin har inte gjort ngt jättegott intryck på mig, hingstig och stökig.

Jag håller med Görel - och lägger till Corlensky G på listan om hopphingstar som har bra gång.

Annars hade jag ännu hellre använt en gångartshingst med hygglig hoppförmåga, tex Shooting Star.

Lägger till ännu en hopphingst med alldeles ypperlig gång - Stalypso

Finns tillgänglig via Flyinge

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 178
Senast: Långnos
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej alla Bukefalosar! Har bestämt mig för att betäcka mitt underbara sto, men jag har ingen aning om med vilken hingst!?!?!? Hon...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: ElleJL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur