Någon som ska till Herning i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cyllene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 039

Cyllene

Trådstartare
Jag kan ju inte bestämma mig alls i år. Pga geografin kan jag inte åka på allt.

Samma helg som bruksprovet är vår hingtstvisning i Tyskland. Självklart också en hopptävling jag borde rida med unghästen.

Helgen efter Skandinavium, och sen i början på mars Herning. Där ska vi ha med Highness, Damsey och Herzensdieb.

Jag kan inte bestämma mig! :mad: Tidsmässigt kan jag bara vara borta en helg...

Det lutar åt att det blir Flyinge nu när jag måste välja, men det hade varit kul om någon kunde rapportera från Herning! :idea:

C

Sv: Någon som ska till Herning i år?

Gissar att ingen här ska dit. Men jag undrar om någon är lite inne på hur Dansk Varmblods hemsida är uppbyggd? Den är minsta sagt ... inte användarvänlig.... Nästan i klass med ASVHs gamla.

Vad jag letar efter är en förteckning på deltagande hingstar? Borde väl gå att hitta när det bara är tre veckor kvar?

Efter 20 min hittade jag lista på auktionshästarna :

http://www.varmblod.dk/copy_of_auktion/auktion-hingstekaring-2007

Men inte fullständig deltagarlista. Anyone?

Jag är för det första helt enig - deras sida är minst sagt inte speciellt användarvänlig :(

Därutöver tror jag att orsaken till att hingstarna inte publicerats på siten är att man ska köpa katalogen (som är dyr)... Minst sagt irriterande, men jag kan ha fel!

Tyvärr ska jag inte dit i år, har precis fått barn - men hoppas att det är någon som ska och kan rapportera! Om inte annat så ska min vet dit, så jag kan rapportera i tredje hand ;)

:bow: Det missade jag helt!
Perfekt - så har man lite kvällslektyr när lillen förhoppningsvis sover :D

Skulle vara jättekul, mrn inte i år, ammar minstingen på nätterna fortfarande och ska jag åka på något hästevenemang tänker jag åka utan barn.
Har Danmark infört allmänt rökförbud ännu? En bekant brukade åka till Herning och berättade att alla rökte inne på läktaren:eek: usch, fy och blä, det har jag ingen lust att utsätta mig för.

Någon som kan hitta resultaten????

Har för mig att det var lika illa förra året!

Hur SVÅRT kan det vara att lägga ut resultat på en hemsida... Där resultaten ska finnas är tomt.

Tråkigt.

I år har 36 elever från Danska Journalisthögskolan intagit Herning och har skrivit många bloggar,artiklar med videos om vad som händer i dansk hästsport/avel . Man får även vara med när Blue Horse Don Romantic tappas och Matinè tvättas ;)
http://jlab.dk/hingst2007/

Liknande trådar

Avel Så här bland alla bruksprovstrådar! :) Här ligger bilder från visningen: http://www.kikibeelitz.de/fotos/hengste/meyer_hvf_2006/... 2
Svar
24
· Visningar
3 099
Senast: Curtis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka