Någon som rider western i södra sthlm?

S

shallow_xx

Helt ny i westernsammanhang och skulle gärna hitta nån som har koll på läget här runt Sthlm... Vet att det finns lite olika klubbar i Sthlms området... :)

Sv: Någon som rider western i södra sthlm?

Det finns ju en klubb på södra sidan som heter Taure. Den kanske kan vara nått för dig.

www.taure.just.nu

//Waern

Kolla in ridskolan i strängnäs! Har inte ridit där själv men hört att de är duktiga. Annars har du en i Tystberga, men det kanske blir lite off =).
Tror inte jag får skriva ut namnen men PMa om du vill!

Nämen hejsan!
Jag har mitt stall i Haninge, vid Österhaninge kyrka :)
Kul att det iaf finns EN till i Stockholm ;)

Jag är helt grön, har struttat runt lite på mitt fullblod som nu fått en senskada och är konvalecent i 1 år :( Men har köpt en quarter, åring, hingst, som vi hämtar hem i slutet på månaden och såsmåningom ska det ju kommas igång med allt och då vore det kul att ha lite kontakter i närheten :)

E du me i Taure då eller?

Ha det så bra :)

Nämen hejsan!
Jag har mitt stall i Haninge, vid Österhaninge kyrka :)
Kul att det iaf finns EN till i Stockholm ;)

Jag är helt grön, har struttat runt lite på mitt fullblod som nu fått en senskada och är konvalecent i 1 år :( Men har köpt en quarter, åring, hingst, som vi hämtar hem i slutet på månaden och såsmåningom ska det ju kommas igång med allt och då vore det kul att ha lite kontakter i närheten :)

E du me i Taure då eller?

Ha det så bra :)

Hehe Hej!
Va kul med unghäst!
Jag har tre quatrar, 1,3 och 5 år gamla =) Ja det är alltid roligt att knyta nya kontakter.

Nä, jag är inte med i Taure.

:)

Även jag kn rekommendera TAURE, härlig klubb där det inte är krav på att man skall kunna allt, har olika aktiviteter för oss då och då, nu närmast en tappskokurs. Medlemmar finns över hela stockholm, men främst i södertörn.

Jag tränar reining och står i ett stall ute på Färingsö. Har en quarterkille på 5 år som jag hoppas mycket på men just nu är han skadad tyvärr, ska in till vet imorgon och kolla om han har läkt:)

Okej, låter ju bra, får kolla över saken, tror att en tjej som varit inackordering i mitt stall förut är med där... Sara Enström eller Engström eller något sådant... Har för mig att det var den klubben :)

Vad har du för häst?

ha det så bra

usch då, hoppas han har läkt, håller tummarna :)

Jag var mycket på Bröta = Taure (innan det blev en Westernklubb).
Dom ordnade kul kurser, för Peter Ljungberg bl.a.
Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar där. Jag vill också komma igång med min 1 åring, när han kommer hem från betet.

Oki, vi fick hem vår lilla idag och jag är riktigt taggad att komma igång med arbetet för att få en fin kompanjon för många år framöver.
Så du står vid Gudö, vad kul :) det finns ju inte så mycket westernmänniskor härikring så man försöker ju skapa sig lite kontakter :)
Vad gör du med din vuxna quarter? Om du tränar, vilka grenar tränar du?
Ska nog kolla upp Taure när jag får tid, inte så gott om clinics i sthlms området va?
Skulle vilja gå på en longline, men vet inte hur jag ska hitta det...
Ha det :)

Vi är faktiskt flera westernmänniskor här på Södertörn, fast rätt utspridda.
Det finns några på Häringe, jag står på Ekeby sedan flera år tillbaka med min pålle, det finns några på Hammarby gård, någon på Utlida m m.

Klubben du "ska" till är som flera redan sagt Taure, den andra klubben härute (Södertörns westernryttare) finns det inte längre så mycket kvar av, och den kommer nog fortsättningsvis ev att verka inne i stan.

Närmaste westernstall med regelrätt undervisning finns i Nykvarn, på Long Valley. Väldigt trevligt, jag åker dit då och då, ibland för att träna med egen häst, ibland för att rida "annan häst".

/z

Jag försökte hitta till ditt stall i somras när jag var i dina krokar, eftersom jag var lite nyfiken på stället, och för att höra om du ev var intresserad av att arrangera nån clinic eller så.
Men jag misslyckades kapitalt med att hitta dit, och tyckte inte det var tillräckligt viktigt just då för att snoka upp ditt telefonnummer.
Men jag undrar fortfarande lite mer exakt var i Grödinge du håller hus?
/z

Wooooohooooooooo!!:laugh: Idag blev han friskförklarad och ska nu ridas igång:banana:

Åh vad skönt! Lycak till :)

Oki, jag har stall vid Österhaninge kyrka :) Har precis betalat in medlemsavgiften till Taure igår så nu e jag "med i gänget" ;)

Jahaja, så det är Nykvarn som gäller...
Jag skulle gärna vilja gå på någon longline clinic med min åring såsmåningom... Sedan är jag ju självklart intresserad av ALLT annat :)

Så då finns det i alla fall lite cowboysare i krokarna ;)

Då säger jag välkommen då! :)

Jag kan "tyvärr" bara tipsa om duktigt longe-line-folk 30 mil från Stockholm.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 618
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Lady_S
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka