Någon som kan något om buxbom.

Empalie

Trådstartare
Köpte några buxbom (rund fin buske med små blad) förra året. De har varit vackert vintergrna hela året men sedan jag placerade dem på ett annat ställe där soln står på väldigt ofta har de blivit lite bruna och längst ut och även lite gulvita ända längst ut. Varför blir det så beror det på solen eller beror det på något annat. Jag har gett dem kogödsel plus vattnat en del men ibland har de varit torra för jag har glömt. De står i stora ytterkrukor.

Sv: Någon som kan något om buxbom.

Vårsolen är väldigt stark och brännande. Du kan täcka dom så blir det bättre. Eller så flyttar du tillbaka krukorna till det stället där buxbomen trivdes bättre.

Det är ju som så att man får jobba mer om man vill ha växter på ett visst ställe där dom inte riktigt trivs där.

Sv: Någon som kan något om buxbom.

Exempelvis säckväv. Men man tager vad man haver sa Kajsa Varg, så ett gammalt lakan funkar alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Monsteran jag köpt till jobbet i somras mår pyton! Jobbar halvtid och varje vecka då jag kommer till jobbet har den fått fler gula blad...
Svar
9
· Visningar
2 534
Senast: eyz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 999
Senast: macan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka