E
emelie1994
Hej! Jag har en c-ponny på sju år som beter sig lite underligt. han är visserligen som tre i huvudet men dem borde iallafall inte bete sig såhär. Det är nämligen så att när jag rider i ridhuset så kan han gå jättelugnt sen bara "smäller det till" och han skenar genom ridhuset och krullar ihop sig och skjuter rygg tills jag flyger av. Det är inte bara överskottsenergi och unghästbeetende för när han gör så blir han farlig. Det slår lixom slint i huvudet på honom och han bara kör sitt eget rejs. Nu har han kommit på att han får av mig och vinner om han gör så, så det blir bara värre och värre. Han har allmänt dålig respekt för människor överlag och ser oss som ingenting. När han kom till mig hade han ingen kondition och inga muskler så då orkade han inte hålla på, men ju mer kondition och muskler han får desto värre blir det. Jag tränar för tränare två dagar i veckan och har alltid vuxna som hjälper mig när jag behöver det, (dem vet inte vad det kan bero på) men jag vill ju kunna rida själv i ridhuset utan att vara rädd för att flyga av. Kan även lägga till att jag är 17 år och en rutinerad ryttare som haft många problemponnyer innan, men ingen som håller på som han. Jag rider honom regelbundet och ena dagen kan han vara världens snällaste medans andra dagen är han ett helvete. Någon som vet vad det kan bero på, jag vill testa allt för att få detta att funka.
Tack på förhand!
Tack på förhand!