Någon som kan hjälpa???

I

ior_asna

Kan någon syna denna foderstat?

Varmblod, sto, 550kg, promenadriden.

7kg hö
1kg korn
0,1kg sojamjöl

Behov: MJ- 63,2, Protein-379,2, Ca- 23,1, P- 16,5
Summa: MJ- 69,66, Protein- 380, Ca- 25,98, P- 18,8

Ser detta bra ut?

Tack pfh...
 
Jag tycker foderstaten innehåller för lite grovfoder. Du bör ge minst 8 kg hö till en 550 kgs häst.

Vad har du för värden på höet?

Står hästen på halm, som den äter av?

mvh Jessica
 
Jag har inte fått hem hästen ännu. Vet heller inte med säkerhet var den skall stå.
Vill helst ha hästen på lösdrift, och då med fri tillgång på hö.
Jag har räknat på värdena som finns i foder programmet. Men jag fick inga förslag eller tips och heller ingen procent.
Men om man tittar på behovet och summan är det ju ganska lika. Jag tycker det ser ut som den får i sej det den behöver, men jag vill gärna ha synpunkter....

Om man skall ha hästen på lösdrift, behövs det något foder tillägg då? Om man inte kan ha fri tillgång på hö.
 
Man kan nästan aldrig gå efter sådana uträkningsprogram, eftersom det sällan stämmer.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 729
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 371
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 008
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp