Någon som kan gimp???

Ämelie

Trådstartare
Behöver hjälp... :bow:
hur använder man den "inteligenta saxen" för att merkera former i bilden, jag kan markera men det går inte att klippa ut merkeringen :confused: vad gör jag för fel???
 
Sv: Någon som kan gimp???

Tack, men har redan hittat två av de länkarna som du visat... men jag är så f*cking kass på engelska att jag inte fattar vad som står :(
 
Sv: Någon som kan gimp???

Jo jag ibland men har inte behövt använda det verktyget någon gång.
 
Sv: Någon som kan gimp???

någon som kan med photoshop då, kanske är ngt likande? "point- to- point" tror jag funktioner heter där
 
Sv: Någon som kan gimp???

Ta och GOOGLA lite. Det finns massor av guider och tips även på svenska.

Annars får du väl ta och investera i ett svenskt bildbehandlingsprogran :angel:
 
Sv: Någon som kan gimp???

En eloge till dig som använder ett FRITT bildbehandlingsprogram! :)
Det intelligenta saxen är ett underbart verktyg: När du har plottat ut alla prickarna och är tillbaka i ursprungspunkten (se till att sätta en plupp över den) så klickar du mitt i bilden. Då får du en markering runt där dina pluppar suttit. Lycka till!
 
Sv: Någon som kan gimp???

Jag har googlat, men hittade inte just den förklaringen på svenska... och jag har inte bara letat en gång ;)
 
Sv: Någon som kan gimp???

Blir ikke på svensk, men kanskje norsk også går bra :smirk:

1. Merk det du skal klippe ut. Pass på at første og siste punkt som følger klippekanten følger hverandre.

2. Flytt musemarkøren inn i objektet. Når musemarkøren ikke viser et kryss, kan du venstre klikke, og objektet klippes ut med en animert, striplet linje. Nå kan du kutte eller kopiere objektet, og overføre det til et nytt bilde slik du ønsker å ha det.

PS: Av og til kan det være litt vanskelig å orientere seg med å få denne animerte striplelinjen etter oppmerking av hvor du ønsker å klippe. Prøv og feil litt først, slik at du unngår å bruke masse, masse tid på å merke nøyaktig utklipping, og så feiler du. Antar at du vet hvordan selve klippingen foregår. Du merker punktene i kantene, så legges linjen inntil..
 
Sv: Någon som kan gimp???

du vet ju hur man gör ju nu så farför frågar du lal om det då ????
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
213
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp