Någon som har reslutat/poäng..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

.. från hingstpremieringen på Grevagården i helgen?
Det var alltså connemara, ridponny och new forest som gjorde bruksprov samt avelsvärderades. Är främst intresserade av nf-arnas godkännande resp. bruksprovspoäng.

//Kristin

Trött efter en hel helg så jag orkar bara skriva detta just nu, kanske mer sen (om SPAf inte är snabba):

Godkända NF: Galant III, Gullabos Heptan och Sörbys Vilmer X.

Esse Golden Boy RNF 157: 88898=41p ext, som 3 år galopp 8 och löshopp 88, gångarter 8776, testryttare 666, uppsutten hopp 6777. Tack vare kvalitets bed G I.

Skånhällas Jim RNF 164: 87797=38p, 2003 hade han galopp 8 och löshopp 88, gång 6889, testryttare 677, uppsutten hopp 7678. Tack vare kval bed G I.

Stackarps Pablo RNF 158: 98887=40p, som 3 åring galopp 8 och löshopp 77, gång 7777, testryttare 778. Tack vare utställningsmeriter GI.

Sun Roy RNF 159: 87887=38p, som 3 år galopp 6 och löshopp 66, gång 7767, testryttare 788. G II.

Sörbys triumf RNF 160 struken pga katrerad.

Stackarps Picasso struken pga död.

Godkända ridponnyer: Casio RP 141 endast.

Connemara stannade jag ej för kritiken.

Liten komplettering till new forest
Av de 4-åriga hingstarna nygodkändes också Marrondales O'Connor som bla hoppade 10-10, om jag inte minns fel 40p ext, en av mina personliga favoriter. Kantje's Top Boy som visades interimistiskt i fjol visades på riktigt nu och fick 42p exteriört, 10 på galopp och jag tror 9-9 hoppning.
Obs siffrorna tagna ur huvudet så en liten risk för fel finns.

Jag glömde ju 4-åringarna! och hur kunde jag glömma O'Connor som hoppade så bra?

Kantje's Top-Boy RNF 166, 98898=42p, galopp 10, löshopp 99. G -05.

Marrondales O'Connor, 89788=40p, galopp 8, löshopp 1010. G -05.

Tack för påminnelsen, jag var nog trött igårkväll...

På ridponnyerna kan jag tillägga att Verdi fick 88798=40p, löshopp 88, ridprov 99?, galopp 8 (min sambo skrev siffrorna, kan vara fel). Men pga ej stamboksförd mamma blev han ej godkänd. Dock ska ägarna stamboksföra mamman och sen försöka få honom godkänd.

Re: Någon som har resultat/poäng..

Trevligt att Verdi fick så höga poäng, han såg jättemysig ut i ridprovet. Jag hörde aldrig ridponnyernas poäng, hur gick det för Mahrani of the Fairplay (han var så trevlig i löshoppningen så jag höll en tumme för honom)? Att han inte gick in förstod jag på ditt inlägg men jag är lite nyfiken på poängen.

Jag håller med! Jag vill också se alla poängen för RP hingstarna! SPAF eller ASRP har inte lagt ut nåt än, vi var tvugna att åka innan poängen delades ut!

OK!
Med reservation för felskrivningar...
kryddan: 87777=36p, löshopp 66, ridprov 8, galopp 8
Merveilleux: 76786=34p, lh 66, rp 7, g 7
Valdo: 89788=40p, lh 75, rp ?, g 9
Mahrdorf Dragoon: 88787=38p, lh 1010, g 8, gång 7676, testryttare 666. Ej gdk men önskas tillbaka nästa år för att visa uppsutten hoppning och ev godkännas som specialbegåvning.
Phantasy Pride x: 77776=34p, lh 66, g 5, gång 6554, tr 555.
Waco RP 142: 98878=40p, gång 6576, tr 667.
Derano Classic: 78877=37p, lh 67, g 7, uppsutten hopp 7667, totalt hopp 6,33, gång 6666, tr 676, totalt 6.06.
Mahrani of the Fairplay: 88877=38p, lh 910, uh 8888, gång totalt 7,14.
Orchis Frivaldi: 78876=36p, lh 99, uh 6666, tot hopp 6.1, galopp 6, gång 5666, tr 776, tot gång 5.94.

Casio RP 141 98799=42p & tyvärr den enda som godkändes. Jag hann tyvärr inte skriva ned testryttarpoängen på honom.

Jag gillade Mahrani of the Fairplay som tyvärr inte gick igenom :(.

Kul att Gullabos Heptan blev godkänd! :banana:

Casios bruksprovspoäng: uppsutten hopp 6777 (7.1), gång 9889, testryttare 989 (8.5). Blev rosad för sin storlek då de kommer så många ridponnyhingstar som är stora. Casio är 137cm och jättefin!

Mahrani of the Fairplay står hos min kompis. Han är supertrevlig. Han blev inte godkänd eftersom hans föräldrar är registrerade i fel stambok i Holland. Trist. Han har gjort bruksprov i Holland och är tydligen godkänd där nere.

Någon som fotade honom?

Han gick inte igenom p g a att han inte hade tillräckligt bra exteriörpoäng. Nämnden tyckte inte att de kunde godkänna honom som hopptalang enbart på bruksprovsresultat utan hälsade honom välkommen åter med tävlingsresultat i bagaget.

Hoppas att han tävlas & visas igen! För som sagt - jag gillade honm skarpt! Hoppade kanon & var snygg att se på, lätt & elegant!

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig. :(

De nämnde som sagt ej stamboken (men jag vet att ägaren befarade det skälet enligt ryktena) utan det var otillräckliga resultat.

Jag gillade också hingsten trots att jag inte såg honom löshoppas.

Jag fotade honom men har en del bilder på honom i kameran än. De jag framkallat (uppvärmningsridning) blev bra.

Hoppas vi får se honom igen, efter tävlingsmeriter kanske.

De sa redan då de åkte upp att han troligen inte kunde bli godkänd utan endast avelsvärderad pga stammen.

Han är härlig att ha att göra med. Han rids av en 12 årig, ganska liten, tjej (min dotters träningskompis) utan några problem. Han är väldigt okomplicerad.

Han kommer att tävlas framförallt i hoppning regionalt här nere i skåne.

Skulle du vilja maila bilderna till mig så blir vi glada. PM:ar min mail-adress. Om fler har bilder på honom från visningen så snälla, hör av er. :)

Kan då berätta att min stallägare äger honom och stått i det stall jag står i.

Han lånas ut till en tjej(?), som skall starta med honom och han är avelsvärderad så man får ta honom som hingst. Han kan bli godkänd nästa år.

Är det någon som har bilder skulle jag gärna vilja se dom och då kan jag även lämna till ägaren. Då vi inte hade möjlighet att vara i Grevagården den helgen.

Kram Favina :bump:

Undrar om det inte är den tjejen som jag såg rida honom efter ridprovet. Han såg så fin ut även med henne som ryttare.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I helgen är det dags att avelsvärdera hingstar i de större ponnyraserna - connemara, new forest och svensk ridponny. De visas...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: Gunnar
·
S
Avel En bekant till mig har ett knabstruppersto, utan känd härstamning. Hon vill nu betäcka sitt sto, mest troligt nästa år. Hon bad mig om...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Baddy96
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka