Någon som har provat Hippo K9:s örter?

Trakenartjejen

Trådstartare
Hejsan,

Jag undrar om det finns någon här på bukefalos som har provat Hippo K9:s örter?

Jag undrar bara för att mitt nu snart 2-åriga sto har fått utslag nästan över hela kroppen. Det är små kulor med en torr skorpa på som kliar när man är och "pillar" på dom. Jag tror inte att jag ger henne något som hon inte tål för hon får bara hösilage, havre och betfor. Hon fick de här utslagen innan jag började fodra med hösilage, så det borde inte vara det som är orsaken.

Jag var in och kollade Hippo K9:s hemsida och hittade där ett örtpreparat som var mot hudproblem, men jag vet inte riktigt om jag ska tro på att det är så bra som det påstods. Har någon av er provat något liknande eller har ni andra förslag?

Sv: Någon som har provat Hippo K9:s örter?

Jag provade den örtblandningen när min pålle fick problem med utsalag med det hjälpte inte ett jota... :smirk:

Däremot försvann utslagen när jag började ge linfröolja och aloeverajuice... :)

Hej,
jag har provat olika sorters örter från dem dock inte de som du nämner. Min häst hade andra problem.
Kan inte säga att jag tyckte att örterna hjälpte men det behöver ju inte betyda att de inte kan hjälpa. Beror ju på vad problemet egentligen är, om man försöker bota något med fel sorts ört, medicin eller vad det nu är så hjälper det inte oavsett hur bra medicinen är mot annat. Jag tyckte att försöka duger men icke, bara plånboken blev bantad...en inte helt ovanlig situation...

Jag har en häst som får utslag om hon får i sig för mycket proteiner.
Hon kissar också mer än vanligt vid dessa tillfällen.
Hon har även fått utslag av Basi Block.

Ärtor & Morrhår!

Jag ger mina hästar örter från HippoK9, har även gett till en hund under en period. Jag tycker att det hjälper. Bl a blev en av hästarna som hade hovproblem mycket finare i hovarna efter ett tag. (Det tar ju tid innan "ny hov" vuxit ut.) Just nu håller jag på och försöker få till bra örter för mitt ständigt brunstiga sto. Maila och diskutera med dem på HippoK9 och hör vad de tror om ditt problem och vad du ska testa. Bestämmer du dig för att prova så gå på vad de säger. Det är inte säkert att det bara är att ge det som du ser på hemsidan, du kanske behöver ge någon typ av kur först...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka