Någon som har helsingefår?

A

appe

Vi har skaffat tre stycken vill gärna komma i kontakt med andra som har dessa får

Sv: Någon som har helsingefår?

Har haft en jättefin flock.
Tama & trevliga & med superlätta lamningar!
Tyvärr smarta vilket gjorde att vår flock inte gick att hålla inne på elstaket så i somras fick de flytta. Har dock kvar baggen.
Jättetrevlig ras annars! Lite gapiga men fina & lätta att få tama.

Vi har skaffat tre stycken vill gärna komma i kontakt med andra som har dessa får

Jag har sådana...

12 tackor och två baggar. Jag räknar med att de första lammen kommer om två-tre veckor, så jag hoppas att det blir lite mindre bistert kallt då.

Du får gärna lägga in en bild. JÄTTENYFIKEN:....
Här nedan kommer bild på vår bagge
i40383792._szw190h250_.jpg

Och ja hoppas också vinterkylan släpper innan alla "djurbäbisar" kommer

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Luff
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 530
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama