Någon som har erfarenhet av homeopat medel

Totti

Trådstartare
som avmasknings medel? En homeopat rekomenderade åbrodd (vet ej namnet på det som homeopati medel) och han menade på att det skulle räcka att avmaska tradionellt 2 ggr/år. någon som provat detta?

Sv: Någon som har erfarenhet av homeopat medel

Har inte hört...jag tycker man skall vara försiktig med såna saker, men vill du prova tycker jag att du skall följa upp med träckprov ordentligt så du ser hur statusen ser ut på din häst OM det inte skulle funka.....då har du ju facit där...

Har aldrig provat och skulle någ inte göra det heller. Är lite anti till alternativa medeiciner. Men testa du och så får jag se om det funkar, då kanske jag skulle kunna prova.

Du har ju som sagt "facit" i ett träckprov. Skulle det inte fungera så har du dessvärre lite sämre förutsättningar i hagen som använts men det fixar sig på några år.

Har aldrig hört talas om att man kan avmaska med homeopatmedel, ¨men det finns en del örter som är effektiva mot mask.

vet inte hur stor lust jag egentligen har att undersöka saken själv, hade hoppats på att någon annan redan testat detta.

Tar man träckprov så man har koll och sköter hagarna så behöver man inte avmaska alls om man är duktig...

det har du rätt i. Hyr in mig i ett stall med tre hästar och mockningen i hagen fungerar inte alls, förrutom att jag själv då försöker hålla undan en del, men det blir ju trots allt eftersatt.

Vi maskar bara två gånger per år. Utan att använda oss av konstiga alternativgrejer. Bra hagar, tillräckligt stora som får vila mellan varven och växelbete med får samt skötsel av hagarna är det vi använder oss av.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 066
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 860
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 194
Senast: MML
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka