Någon som är mac-kunnig?

Miiip

Trådstartare
Sitter på jobbet och har precis installerat msn, för att ha något att syselsätta mej med på luncherna tänkte jag eftersom det inte är så pass bra väder än att man kan gå ut och sätta sej eller ta en promenad...

Men nu till problemet:
Jag har installerat klart och dessutom gjort en extra omstart men det vill i alal fall inte fungera när jag loggar in. den försöker och försöker och försöker och sen kommer det upp en ruta där det står att "inloggningen misslyckades eftersom tjänsten inte är tillgänglig, eller datorn inte är ansluten till internet". vad kan jag då göra?
jag är bergis på att datorn är ansluten till internet eftersom jag sitter här och skriver ;) så det är ju något annat som är knas...

Någon som vet hur jag ska bära mej åt?

Sv: Någon som är mac-kunnig?

Det strular med msn, så det är bara att ha tålamod. En vacker dag kommer du nog in... :p

Det knepiga är ju att jag kommer in hemifrån (pc) men inte från jobbet (mac).

Om det är på jobbet så kan dom ju ha spärrat de portar som messenger använder sig för att koppla upp sig. Enklast är ju att fråga dom som har hand om nätverket på ditt jobb om du kan få köra messenger (men antagligen så får du inte det :().
Har du testat använda webb-messenger?

Jo men det brukar inte ens gå att installera msn ifall admin. har spärrat msn-portarna. Men på min datorn funkar det att både ta hem och installera, det är när man kommer till själv inloggningen det strular. Det verkar lite småknepigt tycker jag...
Men det är klart att jag skulle kunna fråga data-killen ifall han kan hjälpa mej, men han kommer bara hit om man ringer efter honom och det känns som ett väldans litet problem det här egentligen...är ju bara jag som vill roa mej lite på lunchen :D

webmessenger funkar väl inte på mac? eller gör det det?

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 727
Senast: Araminta
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 112
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar