Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vi avmaskar enbart nar det finns synliga maskar. Sa vi kollar, men inte med avforingsprover.
Varan ena ar nu resistent mot maskmedlerna som ar receptfria, tyvarr. Det blir avmaskning ungefar tva ggr om aret for den katten (han ar valdigt "duktig" pa att bli maskangripen), den andra har inte varit har sa lange. vill inte precis att han ska bli resistent mot recept medlena ocksa han tappar allt hull sa fort han gar lite for lange nar han ar angripen + att han har svart att komma upp i hull. Att han kan ga sex manader utan synliga maskar ar nog rekord for honom.
Jag har utekatter som givetvis har mask då och då - eller förmodligen typ hela tiden.Har man utekatter får man räkna med att de åker på mask regelbundet. Man ska inte avmaska "bara för att" utan vid symptom. Är man osäker tar man avföringsprov först.
Jag har utekatter som givetvis har mask då och då - eller förmodligen typ hela tiden.
Jag bara funderar på hur ofta man egentligen bör hålla koll på dem angående mask. Det är ju ändå rätt sällan man ser de där risgrynskornen runt rumpan på dem, även om man kan vara ganska säker på att de finns där. Man blir ju knappast av med både maskar och larver i alla stadier vid varje avmaskning, så att säga. Så frågan är väl hur ofta man bör avmaska, om man nu är ganska säker på att där finns mask? Vad är det för rekommenderade intervaller på t.ex milbemax?
Information om eventuellt rekommenderade intervaller finns att läsa i FASS. Dock ser jag ingen större poäng att behandla om katten inte är allmänpåverkad på något sätt. En vuxen och frisk katt kan hantera mask och utvecklar även en viss motståndskraft mot dem.