Någon mer än jag som tittar på League of Nations?

Jag har precis börjat titta från början och är ca 15 min efter live-sändningen.

Det första jag reagerar på är att kontrollanten som ska "kolla" hästen efter att den kommer ut från banan bara snabbt sticker in två fingrar, liggande, på SIDAN av hästens nosrygg.

Hur ska man kunna ta FEIs lovord om hästvälfärd i fokus seriöst när deras personal öht inte bryr sig om att göra ordentliga kontroller? Det är bara lite halvarslat för syns skull för man vet att det inte har blivit godkänt på ett riktigt test och den konflikten vill man inte ta med elitryttarna på den här nivån... Patetiskt...

Skärmbild 2024-10-06 171053.png
 
Jag har precis börjat titta från början och är ca 15 min efter live-sändningen.

Det första jag reagerar på är att kontrollanten som ska "kolla" hästen efter att den kommer ut från banan bara snabbt sticker in två fingrar, liggande, på SIDAN av hästens nosrygg.

Hur ska man kunna ta FEIs lovord om hästvälfärd i fokus seriöst när deras personal öht inte bryr sig om att göra ordentliga kontroller? Det är bara lite halvarslat för syns skull för man vet att det inte har blivit godkänt på ett riktigt test och den konflikten vill man inte ta med elitryttarna på den här nivån... Patetiskt...

Visa bifogad fil 154574
Och det såg ju ut som att hon hade så sjukt mycket utrymme där emellan heller när hon försökte föra in fingrarna..
 
Och det såg ju ut som att hon hade så sjukt mycket utrymme där emellan heller när hon försökte föra in fingrarna..
Ja alltså jag funderar på hur hårt man måste spänna nosgrimman för att öht inte kunna få in fingrarna där. Dels är ju hästen lite konvex i huvudet precis där och dels också lite halvmjuk. Ändå tycker jag man ser att hon får kämpa lite på vissa hästar medan andra går lättare.
 
Ja alltså jag funderar på hur hårt man måste spänna nosgrimman för att öht inte kunna få in fingrarna där. Dels är ju hästen lite konvex i huvudet precis där och dels också lite halvmjuk. Ändå tycker jag man ser att hon får kämpa lite på vissa hästar medan andra går lättare.
Är bara på startnummer 5 än så länge (hade missat att SVT sände överhuvudtaget) så ligger lite efter i att se hur många vi får se kollas.
 
Såg precis start nr 20, spanjoren men den lilla ultraheta hästen som han red på ett vanligt gummibett (Trust?) och vanlig engelsk nosgrimma trots att den ligger på som satan. Såg ut att ha mycket rörelsemöjlighet i käken och inte överbetslad som många andra är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella liga, Longines League of...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I eftermiddag väntar den sista deltävlingen i League of Nations, innan höstens final. Det är Sveriges absolut bästa hoppryttare som är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I februari är det premiär för den nya serien av nationshoppningar, Longines League of Nations. Nu står det klart vilka ryttare som...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sverige tog sig inte vidare till andra rundan när League of Nations reds i Ocala under natten till söndagen. Peder Fredricson var den...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp