Någon med erfarenhet av Spillers? Engelsk foder...

F

Francess

Någon som känner till det eller som kanske rentav fodrar med det? Tankar, åsikter mm mottages tacksamt!

ÄR vi verkligen dåliga på det här med att framställa foder till hästar i Sverige? :confused:

ÄR engelska foder så mycket bättre än svenska? :confused:
 
Ingen alls!? Enligt uppgift ska det finnas i stort sett över hela landet och säljs i hästaffärer (inte lantmännen alltså).
 
Jag vet en som brukade(och antagligen fortfarande) utfodra med Spillers. Hon hade islandshästar och tyckte det var ett bra foder då det inet innehåller havre...

Sara :banana:
 
Jag fodrade med spillers tidigare nær mitt sto var yngre før att cool mixen innehåller absolut ingen havre vilket t.ex kraft har i sina foder och jag slapp pelleterade foder vilket jag tycket var bra och hæsten tycket det var gott.

Hon har nu blivit så pass hanterbar att det inte længre gør något med den extra kicken som havren ger, så dærfør fodrar jag inte længre med spillers.

Det ær ett dyrt foder eller var i alla fall før 3 år sedan nær jag anvænde det.
 
Det är fortfarande ett dyrt foder! Fick uppgift på 150kr för 20 kg säck. Och om hästen behöver 3,5kg bara för att stå...plus betfor, hackelse/lucern mm så landar månadskostnaden (inkl hö) på drygt 1200kr!

Numera har ju även Krafft ett muslifoder som inte innehåller havre. Och inte tror jag att deras säckar kostar 7,50kr/kg?!

Spillers är säkert hur bra som helst, men det finns troligtvis lika bra foder på den svenska marknaden som inte kostar lika mycket. Marknadsföringsuttalanden tar jag med en nypa salt! :D
 
Jag tycker det är ett bra foder..nu får min häst inga mängder med kraftfoder så det blir inte heller så dyrt !
Tex Hippos mûsli kostar häromkring 165 kr säcken & jag betalar 130 kr för spillers Örtmix så det tycker jag är super !
Dessutom finns det väll knappt något foder som kostsr mindre än 150 kr/säck..eller ??
De har oxå många olika blandningar som passar olika behov.
 
Priset i sig säger kanske inte så mycket om man inte vet hur mycket säcken väger. Det är skillnad på 150kr för 20kg eller för 30kg! :)

Men visst, har man en häst med lite mindre behov så blir det ju inte så kostsamt. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 330
Senast: Solstig
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 121
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 856
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp