Någon klok som svarar?

T

Tomaten

Undrar lite grann: vad är maxvikten för någon som tränar galopphästar?
Hur fort galopperar de flesta hästarna i löp?
Vart kan man köpa utrusning som sadel, trän mmm till just galopp?

Hejsan!
Tja, jag är rätt ny inom galopp, men jag tror då inte det finns någon maxvikt för tränare. Man kan ju vara proffstränare utan att rida, antar jag? Annars kan ma juvara amatörtränare, och där finns inga viktgränser på samma sätt.
Löpen vet jag inte.. kanske.. 60 km/h ungefär? usch nej vad pinsamt om jag säger fel! jag kan inte så noga. Är ny som sagt.
Jag vet inte vart du bor, men i skåne kan man köpa det på Jägersros hästsportsaffär. där finns utrustning för både trav och galopp. (:
Vet inte om det finns något liknande på täby? gör det det? nån som vet?

Tja, ta inte alltför seriöst på mina svar, jag är som sagt ny. men eftersom ingen svarade så tänkte jag att jag kunde säga det jag visste! :D :eek:

Det finns ingen maxvikt för att träna hästar! Vad har du fått det ifrån? Då finns det många som inte skulle kunna träna galoppörer vill jag lova, för alla är inte smala och lätta!

Det finns ingen maxvikt för att träna hästar! Vad har du fått det ifrån? Då finns det många som inte skulle kunna träna galoppörer vill jag lova, för alla är inte smala och lätta!

bra sagt BJÖRKIS.. inte för att ja e så stor då rå..

nä, ingen maxvikt för att träna hästarna men dom flesta stall har ca 65kg som maxvikt för att TRÄNINGSRIDA på banan!

Så sant så sant, men det va ju inte det frågan handlade om. Jag skulle inte heller slänga upp någon som vägde över 65 på mina hästar. Själv vill jag ha någon som väger omkring 55-60 kg, dels för att mina hästar fortfarande är unga men oxå för att spara på dem.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 453
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 420
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar