Sv: någon här som ger tryptovit till pållen?
Funkat kanon för mig på ena hästen och jag har faktiskt idag bestämt mig för att prova det även på häst nr 2. Det är ju godkänt när man tävlar och jag törs inte chansa med örter som kan ge utslag i dopingtest.
Båda mina blir väldigt spända emellanåt och den jag har testat det på har blev (han får det inte längre, är numera promenadhäst) lugn men ändå pigg och framåt. Tog inte på något sätt bort framåtbjudningen utan bara tosserierna. OBS! Det är inte lugnande medel som en del tror utan tar endast bort spändhet.
Jag gav högre dos i början som man ska, sedan underhållsdosen. Tre dagar före tävling (eller annan sak som man vet kan göra hästen spänd) gick jag upp på dubbel dos.
Jag började med det eftersom min häst är en mycket spänd och nervös sak i sig själv. Häst nr 2 är inte alls nervös utan blir bara spänd ibland vid tävling (är ganska orutinerad än) och kan man hjälpa hästen tycker jag det är bra. Är dock relativt dyrt preparat men för mig var det värt att ha en ridbar och avspänd häst.