Någon försäkringskunnig?

Litenvit

Trådstartare
Hur fungerar det med försäkringar.
Om något väldigt dyrt gått sönder, men det är oklart om försäkringsbolaget går in och täcker det hela, måste man låta det fortsätta vara sönder under tiden man väntar på besked, eller kan man laga det och sedan få ut kostnaderna för reparationen på försäkringen (om det visar sig att försäkringen verkligen täcker det hela)?

Sv: Någon försäkringskunnig?

Det kan vara så att försäkringsbolaget vill låta "sin" firma laga saken. Så ja det kan vara dumt att laga det för egen maskin.

Sv: Någon försäkringskunnig?

Hur fungerar det med försäkringar.
Om något väldigt dyrt gått sönder, men det är oklart om försäkringsbolaget går in och täcker det hela, måste man låta det fortsätta vara sönder under tiden man väntar på besked, eller kan man laga det och sedan få ut kostnaderna för reparationen på försäkringen (om det visar sig att försäkringen verkligen täcker det hela)?

Du måste först få bekräftat att ditt försäkringsbolag tänker betala en reparation, Sedan vill kanske bolaget hänvisa dig till "sin auktoriserade" verkstad/reparatör" Man vill kanske också först själv se vad som har gått sönder/om det är värt att reparera/laga

Liknande trådar

Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 824
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 221
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar