Näfvekvarns tävlingar i helgen!

T

twinstar

Var var ni?

Otroligt välorganiserade och trevliga tävlingar! Som vanligt såklart men var var folket?

På D-tävlingen igår var det knappt några efteranmälningar. 35 ekipage totalt och allt gick jättesmidigt och fort eftersom det inte var så många i varje klass.

I WR var det väl 18 startande (den brukar ju vara gigantisk), i Reining var det väl 7-8 och trailen gick fort. Det var ganska tomt på publik. De reade ut efteranmälningsplatser till söndagens c-tävling pga av få anmälningar.

Orkar inte folk tävla på hösten?

Vår klubb har tävlingar på lördag och vi har tvingats utöka anmälningstiden för att slippa ställa in och med nöd och näppe fått ihop ekipage så det går runt!

Vad gör ni? :)

Sv: Näfvekvarns tävlingar i helgen!

Håller med! Var tusan var alla ?
Dock kanske var det ganska bra att det inte var så många om man tänker att dem på en tidigare tävling tog in alla som skulle starta i plesure, i detta lilla ridhus;
vi gick tre i RAD och det var omöjligt att komma ut på spåret.

I år var det bättre organiserat tycker jag o dem är så otroligt trevliga.
Gillade domaren; hennes härliga kommentarer ;D

Vem red du ? (: Vem vaaar du ?

Kul o veta :)

Vi var 18 på pleasuren igår och det var hemskt!

Jag red araben Alazzi och kom tvåa i reiningen! :-D

Vem var du?

Jamen det är ju du ja. Lilla Alazzi. Satt o heja på er på reiningen.
Tyckte du skötte det kanon där vid fel galopp!
Det viktiga är ju att man ordnar upp det; och det såg ju jättebra ut!
Han såg busig ut - söt

Jag var, eller är fortfarande hoppas jag, Malin och red tillsammans med min mamma Araben Myran (: eller, La' Kazimira som hon heter.
Eller varför inte "lö kazömara" som speakern utalade det igår ;D

Det var myrans första riktigt riktiga tävling och vi är så nöjda med henne!
Jag red i Wh u galopp samt wh med galopp.
Kom på sjätteplats båda gångerna (: så bidde två söta vita rosetter hem!

Ah! Grattis!

Ja, att fatta rätt galopp är svårt! Just på framridningen gjorde jag högerfattningar i mängder just för att få det rätt på tävlingsbanan och tillslut gick det rätt bra och sen blir det fel ändå...tur att jag var med!

En gång red jag fel galopp två varv och lyckades få 49 poäng i reiningen! Tur att man utvecklas lite iaf! :-D

hehe ja precis.
Idag var lite katastrof för oss med.
Det var mängder av flugor som bits! Myran är ju då en dam, och flugor är rent av äckligt! :P
Så hon sparkade backut flertalet gånger, då hon blev så himla irriterad av flugorna.
Hon är så kändlig och enormt kittlig så jag kan väl inte klandra henne.

Red Wr idag, och där bröt jag i railworket för myran hade vaknat på fel sida o for runt som en tok o sparka o bocka :p "bus bus" stod det i protokollet! haha!
Så ville inte förstöra för dem andra så jag gick o ställde mig i mitten jag.
Sen strök jag mig i reiningen, då jag kände att jag rider klatr myran på framridningen där det är mindre flugor sen får tösen komma hem. hon ville nog hem :)

så typiskt, det gick toppen på framridningen, hon var galant! Men men, träning ger färdighet :)

Pieces_ skrev:
Dock kanske var det ganska bra att det inte var så många om man tänker att dem på en tidigare tävling tog in alla som skulle starta i plesure, i detta lilla ridhus;

I år var det bättre organiserat tycker jag o dem är så otroligt trevliga.
QUOTE]

vilken tävling var det? (ang. pleasure)

tackar, tackar! (ang. trevliga)

Jag tror att det var förra året.
Det var bara i plesurn som det blev trångt där inne.
I år var det så himla mycket bättre, var iofs inte så många anmälda men dock :)

Det är ett nöje att träna/tävla hos er, trevlig personal och trevliga människor omkring.

Vi ska se till o komma till era träninsgtävlingar på Okna och hos er i november, var det va om jag inte minns fel ?

Vem är du då ? :)

aa, det kanske det var.. har ingen koll.. :D

nä, men nästan: oktober. (träningstävlingarna..)

jaa, jag har bara kollat på tävlingarna eller vart funktionär , så jag har inte "synts". skulle ha varit med i våras, men hästen blev halt.

vilken häst red du på tävlingen/arna då? kanske har sett dig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka