Näringsinnehåll vetekli

pimy

Trådstartare
Någon som vet vad det är för näringsinnehåll i vetekli...hittar inget på internet....eller kan jag kolla på mitt veteklipaket på internet när jag ska räkna på en foderstat med vetekli för att balansera upp ca/p kvoten? det står bara fosfor, är kalcium försumbart?
 
Senast ändrad:
Sv: Näringsinnehåll vetekli

8,5 MJ
108 g smb rp
1,5 g Ca
10 g P
1,1 g Mg

anledningen till att det står att man kan balansera upp kvoten med vetekli är för att det innnehåller såpass mycket fosfor i förhållande till kalciumet...
 
Sv: Näringsinnehåll vetekli

Tackar!

Men är dina värden per kg vetekli??
 
Senast ändrad:
Sv: Näringsinnehåll vetekli

japp.. dom är per kg vetekli.. har alla värden per kg så de är lättare att räkna.. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: maddie202
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 448
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp