När kan den svenska kronan tänkas hämta sig?

Jo, jag har ett bankkonto i Sverige också och det håller jag hårt i! Dels eftersom det underlättar när jag är där på besök och dels för att det skulle underlätta mycket om jag en dag skulle få för mig att flytta tillbaka till Sverige. Det gör också att jag har tillgång till saker som t.ex. Swish och BankID där framförallt det sistnämnda har varit väldigt användbart men kan vara extremt svårt att få som utlandsboende. Jag ser det lite som ett sätt att ha en fot kvar i Sverige. Använder alltid mitt svenska bankkort för betalningar där och mitt brittiska när jag är här i UK.

Det är alltså mitt svenska konto som pengarna från arvet ligger på nu, men eftersom jag aldrig kommer att ha användning för en så pass stor summa i Sverige vill jag föra över dem till UK för att här kunna göra några större inköp av olika slag.

Det låter ju som det bästa är att dels sätta dem på ett sparkonto så det blir lite avkastning och dels låta dem vara kvar i Sverige så länge som möjligt.

Personligen tror jag inte kronan kommer att stärkas så värst på länge, en låg krona är generellt bra för oss eftersom vi är ett exportland (men ja, det är inte kul som utlandsnätshoppande privatperson :angel:).
 
Personligen tror jag inte kronan kommer att stärkas så värst på länge, en låg krona är generellt bra för oss eftersom vi är ett exportland (men ja, det är inte kul som utlandsnätshoppande privatperson :angel:).

Tänkte samma sak. Varje gång jag kommer till Paypals valutakurs efter att ha shoppat på en UK-baserad sajt får jag numera hicka :Dför att inte tala om att det dessutom tillkommer tull...

Mvh, ytterligare en som tycker att att 1£ motsvarar en svensk tia.
 
Jag läste någonstans att vissa "experter" anser att kronan är undervärderad just nu, men en liten skitvaluta med "låg" ränta är inget marknaden vill ha, så då blir det mer att satsa på USD eller andra lite större valutor som ger bättre avkastning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp