När känns det och hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När känns det och hur?

emma74 skrev:
det behöver inte vara inbillning bara för att du eventuellt inte är gravid... jag har i princip ALLA graviditetstecken mellan ägglossning och mens nästan varje cykel, yr, illamående, småhungrig, halsbränna, brösten värker o.s.v. och det beror på hormonerna... men det ÄR jobbigt att vara skengravid jämt - speciellt när man försöker bli gravid...

Precis så där var det för mig också, varje månad vi försökte bli gravida på naturlig väg. Men när det väl lyckades på riktigt så var det enda "första" tecknet att brösten växte. Hade inte ont i dem, mådde inte illa, hade inte ont i magen, var inte yr....allt det där kom senare.
 
Sv: När känns det och hur?

Det är lite ironiskt, för den enda månaden som jag inte haft alla tecken på att vara gravid - och dessutom var helt fast bergsäkert övertygad om att det inte blivit något den där enda gången som vi fick till det den månaden (ja, jag vet.. urtrist) - så var jag gravid. Fick reda på det när jag akut sökte för mina smärtor i magen. Hon övertalade mig att göra ett gravtest "i alla fall", och jo då.. Det fanns en liten plupp där inne, det såg hon också när hon gjorde ett VUL. Misstänker att jag var i 6:e veckan när jag fick reda på det.

Efter det så fick jag en massa symptom: Större bröst, molvärk i magen, uppsvullen (mer än vanligt), yr, lite knepigt illamående men ändå inte, onormalt trött, ovanligt lugn, stabil och glad (!!!).
 
Sv: När känns det och hur?

Nån som fortsatt haft mens trots gravid? En kompis - kompis fick reda på att hon var med barn i femte månaden, hon hade mens precis som vanligt. Var rätt stor redan från början så den "lilla" viktökning hon fick brydde hon sig inte nämnvärt om. Ganska chockande besked... men det gick bra det med :p
 
Sv: När känns det och hur?

Jag hade enorma svettningar, verkligen riktiga floder. Humöret pendlade väldigt mkt. Hade haft nån typ av mensvärk i två veckor.
Gjorde test nån dag innan min mens borde kommit. Alltså fick jag reda på det runt v 4.
 
Sv: När känns det och hur?

Oj vad det pirrade till i min mage när jag läste ditt svar om humörsvängningar, svett å mensvärk! Precis så har jag mått under två veckor.... + väldigt ömma och svullna bröst. Inte svettats några superextrema mängder men mer än vanligt. Plus att jag gråter nästan en gång om dagen( å DET är INTE likt mig) för att ni nästa sekund vara strålande glad, lugn och jättekär i min sambo.:love:
Men jag har tänkt att det antagligen beror på förkylning, trötthet + mkt att göra på jobbet. Så jag ska inte ta ut någon glädje i förskott. Det kan vara vanliga menssymtom oxå fast värre. Brukar ju inte ha mensvärk i flera veckor.
Till helgen ska jag senast ha min mens. När kan man tidigast göra test?
 
Sv: När känns det och hur?

Ingen bebis denna månad :cry:
Var just på toa å såg de små förbannade röda dropparna.
Va trist det känns... fast samtidigt har man väl mest förberett för att det inte skulle ha tagit sej, det var ju första försöket.
Men man hoppas ju :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp