När känns det och hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anni0301

När kände du att du var gravid? Vilken vecka? och HUR kändes det?
 
Sv: När känns det och hur?

anni0301 skrev:
När kände du att du var gravid? Vilken vecka? och HUR kändes det?

ca två-tre veckor efter förmodad mens..har mått illa istort sett från första dagen..har fullföljt tre graviditeter, ett missfall i v 11 och tyvärr varit tvungen att göra abort 2 ggr( i v8 o v9 )
Jag har väääldigt lätt för att bli gravid:o räcker nästan med att bara titta på den:angel:
Men som sagt så har jag kännt illamående väldigt tidigt, inga ömma bröst, lite öm över magen.
 
Sv: När känns det och hur?

Tre graviditeter och alla indikerades med illamående efter bara någon veckas graviditet, illamående som höll i sig i 45 v, 38 v och 36 veckor. Hur mysigt som helst!
 
Sv: När känns det och hur?

själv hade jag ingen aning varken med barn 1 eller 2.. Med första, trodde jag att det var normalt att det spände i brösten (trodde att mensen var på väg tillbaka efter att ha ätit p-piller i en massa år..) Upptäckte på allvar att jag var gravid när det gått drygt 3 månader..:confused: Men det gick ju bra ändå! :D Alla hade sagt att det tar ju tid att bli gravid :crazy: , men så var det inte med mig!

Med nästa hade jag väl en aning, men var inte säker förrän jag tagit ett test.. Med andra ord, så har inte min kropp gjort så stor skillnad!

Tränade hoppning med mina båda barn t om 6:e månaden, men mådde ju bra och hade "säkra" hästar!!
 
Sv: När känns det och hur?

Jag spydde helt plötsligt en morgon så fort som jag rest mig ur sängen, och tänkte då att jag skulle testa mig. Lite skum mens på sistone, trots p-piller. Men jag trodde verkligen inte att det var något, eftersom jag ju gått på dom pillrena i 1 år och inte glömt något på över ett halvår.

Det var snart 8 v sen, och jag mår fortfarande illa :crazy: Och har dragit på mig diverse andra besvär redan nu. Annars kände jag absolut ingenting i kroppen då, förutom att jag utan anledning spydde. Går in i v 16 alldeles strax.
 
Sv: När känns det och hur?

Redan i vecka 4 ungefär hade jag en konstig känsla i kroppen som gjorde att jag faktiskt anade att jag kunde vara med barn - trots att detta var helt oväntat och ganska osannolikt också ;) (så jag gick absolut inte och väntade på symptom). Jag blev lite yr då och då, mådde lite illa ibland (inte mycket), drinkarna och cigaretterna smakade inte alls gott (jag var på konferensresa i Afrika) och jag kände mig bara annorlunda helt enkelt. Testade positivt när jag kom hem, i vecka 5. Kring vecka 6 satte det riktiga illamåendet in och höll i sig några veckor :crazy:
 
Sv: När känns det och hur?

mimmipigg skrev:
Tre graviditeter och alla indikerades med illamående efter bara någon veckas graviditet, illamående som höll i sig i 45 v, 38 v och 36 veckor. Hur mysigt som helst!
Var du gravid i 45 veckor?? :eek: :eek: :eek: Eller missförstod jag nu?
 
Sv: När känns det och hur?

Nån vecka efter utebiven mens kunde jag känna av ett smått illamående, ömma bröst och lite yrsel.

Strax efter kom blodsmak i munnen, trötthet och tappad aptit.
 
Sv: När känns det och hur?

KL

jag hade dålig koll på när jag skulle ha mens + oregelbundna cykler så exakt vecka varken vet eller minns jag men jag misstänkte det pga att mina bröstvårtot kändes så känsliga, som om täcket skavde på dem tex. Då gjorde jag positivt gravtest. Var nog ganska i början av graviditeten.
 
Sv: När känns det och hur?

Japp, fick en konstig gynläkare som gjorde gynundersökning på mig och resonerade med min karl om min sista mens första dag och sedan snabbt slog fast att jag räknat fel, vad jag sa lyssnade han inte till - hem och forsätta vänta!
Slutade med att hjärtljuden försvann när de väl försökte sätta igång förlossningen, akutsnitt och ett konstaterande att det nog varit bättre om jag fått vara med och resonera...
 
Sv: När känns det och hur?

Jag var alldeles för uppstressad på jobbet, och märkte inte av att jag var gravid förrän jag gjort testet.

Men i efterhand kan jag ju tycka att jag borde sett någon form av samband mellan utebliven mens + ständigt illamående :angel:
 
Sv: När känns det och hur?

Jag såg inte sambandet mellan hur jag mådde och att jag var gravid, men i efterhand fattade jag ju att det var så.

Det började kanske en vecka innan beräknad mens, och då kände jag mig precis så som man känner sig när man är på väg att bli sjuk. Trött, yr, smått illamående. Må dåligtkänslor helt enkelt.

Sen var jag skitsugen på kräftor en dag och tänkte att jag skulle köpa det till helgen, men när helgen kom så fick jag spykänslor bara jag tänkte på kräftor. :o

Brösten ömmade, och kändes större och spända, hade även tydligare blodådror på dem.

Och så var jag överkänslig mot beröring! Sambon fick knappt peta på mig utan att jag skrek. ;)

Och så ett sista... (känns som jag hade alla symtom man kunde ha... ;) ), metallsmak i munnen.
 
Sv: När känns det och hur?

jag hade ingen aning, jag trodde jag hade fått någon magsjuka eller något :cool:

men tiden gick, och "magsjukan" gick inte över, jag hade ont i magen och mådde päckel, jag har mycket problem med magen och dessutom väldigt oregelbunden mens så jag trodde fortfarande inte direkt att jag var gravid, men jag tog ett test bara för att utesluta just att jag var på smällen.. men då fick jag mitt livs största chock, nämligen att jag faktiskt var med barn!!
 
Sv: När känns det och hur?

Med första var det att jag var yr (kändes som jag gick bredvid mig själv - knepig känsla) och när mensen uteblev gjorde jag ett test som visade positivt. När jag skulle ha nummer två så förstod jag att jag var gravid redan innan mensen uteblev på att jag återigen kände den där skumma känslan av yrsel. Minns det som igår när jag kom gåendes upp genom hästarnas stora hage och helt plötsligt kände det som jag gick bredvid mig själv upp över bergen... I höst är det 14 år sedan. Han fyller 13 i sommar.
Nackdelen att upptäcka det så tidigt är att graviditeten känns väldigt lång i jämförelse med dem som upptäcker det efter ett par månader. Fördelen är ju att man redan tidigt kan leva sunt och undvika saker som är skadligt för fostret.
 
Sv: När känns det och hur?

Yrsel och ömma bröst verkar vara en gemensam nämnare :p Och så detta illamående...
själv går jag bara och väntar och känner "tecken" överallt fast jag gissar att det mesta är inbillning bara för att jag vill så mycket! Ska ha mens om några dagar och går nu bara runt och hoppas att den inte ska komma. :cool:
 
Sv: När känns det och hur?

Jag började må illa en vecka efter befruktingen den här graviditeten.
Mådde illa av cigarettlukt och alla andra lukter blev starkare.
Samma dag som jag skulle fått mens testade jag för jag kände mig konstig och annorlunda i kroppen.
Och det var positivt.
 
Sv: När känns det och hur?

anni0301 skrev:
Yrsel och ömma bröst verkar vara en gemensam nämnare :p Och så detta illamående...
själv går jag bara och väntar och känner "tecken" överallt fast jag gissar att det mesta är inbillning bara för att jag vill så mycket! Ska ha mens om några dagar och går nu bara runt och hoppas att den inte ska komma. :cool:

det behöver inte vara inbillning bara för att du eventuellt inte är gravid... jag har i princip ALLA graviditetstecken mellan ägglossning och mens nästan varje cykel, yr, illamående, småhungrig, halsbränna, brösten värker o.s.v. och det beror på hormonerna... men det ÄR jobbigt att vara skengravid jämt - speciellt när man försöker bli gravid...

(första gången jag var gravid så upptäckte jag det i v. 7 - hade inte märkt något innan för både maken och jag hade varit golvade av en :devil: influensa i 2 veckor och jag har väldigt oregelbundna cykler... men när jag återvände till dom levandes rike igen och ingen mens hade kommit och jag inte kunde få på mig mina byxor så kom jag på att det var en bra ide att testa :idea:

2:an är ju provrörsbarn så där var det ju nervös väntan och analyserande av tecken :angel: i 3 veckor väl vetande att alla hormoner man tar i samband med behandlingen kan ge symptomen med... men jag hade ömma bröst och mådde lite illa, fast lite mer än vanligt...:idea: )
 
Sv: När känns det och hur?

Ja att jag har riktigt ömma och spända bröst är ju liksom för påtagligt för att vara inbillning, lika så när illamående sveper förbi som en stormvind emellan åt. Men jag brukar oxå få lite ömma bröst innan mens så därför tar jag allt med en nypa salt.
Men är jag inte gravid denna gång så är det ju ingen katastrof för det är första månaden vi provar. Men väntan blir ju så låååååång. Tycker att dessa futtiga dagar innan mens är långa :rofl:
Men den som väntar på något gott...


(väntar väl alltid för länge *skrattar*)
 
Sv: När känns det och hur?

Exakt en vecka efter befruktning växte brösten nästan en hel storlek. Det var första ledtråden. Men i övrigt kände jag ingenting. Två veckor senare började jag känna mig mätt hela tiden, trött på eftermiddagarna osv.

Jag vet precis när befruktningen var eftersom vi gjorde ivf behandling :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp