När jag var yngre...

Monifa

Trådstartare
... trodde jag pessoa var som ett kandar fast bara ett bett.
... trodde jag att eftergiften över hindren skulle vara framme vid öronen oavsett höjd.

Vad trodde du som yngre?
 
Sv: När jag var yngre...

Jag minns min första reflekterande tanke i hästvärlden. När jag började rida på ridskola ( fyra år gammal) så tyckte jag så synd om ponnierna som hade nosgrimma. En lite grå ponny var utan och i min värld så var hans matte jättesnäll som lät han vara utan. Jo...trodde för övrigt att alla ridskoleponnierna hade en alldeles egen ägare. De hade bara som "jobb" att vara på ridskolan.

När jag sedan började tävla så fick jag lära mig att man inte fick "korsa sitt eget spår" dvs lägga en volt. Men jag förstod inte ett dugg! Man korsar ju sitt eget spår härs och tvärs när du rider från hinder till hinder! Så jag var inte alls orolig för att de envisa ridskoleponnierna skulle vägra ut sig eller riva, jag var orolig för att jag korsade min egen väg för många gånger.
 
Sv: När jag var yngre...

att jockey sits i hoppning var ngt bra :o, har sjukt svårt nu att jobba bort den och räta upp mig tillräckligt innan hindren.
 
Sv: När jag var yngre...

+1 på den ;) Osså skulle man ligga över hästens hals OAVSETT hinderhöjd.

KL
... att man red ihop en häst i form genom att ständigt ta förhållningar på inner respektive yttertygel.
... att skimlar föddes vita.
 
Sv: När jag var yngre...

...en klapphingst var en hingst man bara hade för att klappa på. Reds inte, kördes inte, avlades inte på, användes inte öht - bara kel och mys med en klapphingst, inget annat! :rofl:

(Undrar iofs fortfarande varför i hela friden det kallas för just klapphingst, men det är ju en annan femma :o)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Red två lektioner efter varandra igår och i natt fick jag så ont i kroppen att jag knappt kunde ligga på mage i sängen (min...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: fejko
·
Relationer Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: IzeUnicorn
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp