När flytta till vinterhagen?

Sv: När flytta till vinterhagen?

När betet i sommarhagarna är slut... (vilket jag tror blir om ca 1 vecka)

Och nej, jag tar inte träckprov för att flytta dem till vinterhagen.
 
Sv: När flytta till vinterhagen?

Betet är nog slut inom ett par veckor i vissa hagar. Träckprov tas på hästar som kommit nya i sommar annars inte om det inte är nån häst som har problem.
 
Sv: När flytta till vinterhagen?

Våra går i sommarhagarna dagtid så länge marken håller alltså tills det blir för blött, den marken är känsligare och blir blötare än vinterhagarna. De går kvar så länge det går utan att hagarna skadas, växer på bra här nere på hösten så brist på gräs har vi aldrig haft på hösten. Är det en torr höst flyttar de inte över förrän typ i november, har gräshagar även som vinterhagar så ju senare de belastas på hösten ju bättre hagar har vi sen hela vinter.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 191
Senast: Grazing
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
761
Senast: Lucifer
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 379
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
763
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp