När borde mjölkproduktionen komma igång?

I

ImFabulous

I vilken vecka är det vanligast att mjölkproduktionen kommer igång/gör sig synlig och brösten kan börja läcka ?

Är i vecka 15 och mina bröst läcker redan! Tidigt ?:crazy:
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Mina började läcka i vecka 19, och det var nog tidigt! :D

Då är du nog ännu tidigare! :D
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Jaa det är tydligt! Det känns helskumt! Man har ju knappt ens förstått att man har en bebis i magen, så börjar brösten sätta igång! :crazy:
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Jag fick ingen mjölkproduktion förrens tre dagar efter att liten vart född.
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

det är lite tidigt men min mjölkproduktion började oxå väldigt tidigt... kommer inte ihåg exakt men när jag var på något "mammamöte" på MVC och var i V.17 18 19 någonting typ, så sa BM att "ja några av er har kanske märkt att brösten har börjat läcka" - bå började jag gapskratta för då hade mina läckt ganska så rejält ett par veckor... det rann massor om jag inte hade BH på mig... på natten blev hela sängen blöt...
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Säker på att du bara är i v.15? Läckande bröst och små sparkar ;)

Jag är i v.20 och mina bröst har vuxit från a-c/liten d men inget läckage (än), fick lite ont i bröstvårtorna bara när jag höll en skrickandes 2 månaders som ville åt mina tuttar :p
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Jag märkte inte av någon mjölk förrän sonen var född.
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Jag är ganska säker :D Har inte varit på det "stora ultraljudet" än, så bebisens ålder kanske inte riktigt stämmer över med vad jag tror.. Kanske för en ny BF när jag varit där,,

Mina bröst har gått från en C-kupa till en DD-kupa, sambon är helnöjd :D
Trots detta har jag bara gått upp 2 kg!
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

fast frågan är om det verkligen är mjölk.. Blir lite fundersam här, det är genomskinligt kladd, blandat med något vitaktigt.. Kanske är så innan det verkligen kommit igång? :crazy: Eller är bröstmjölk genomskinligt ? :P haha..
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Jag kan egentligen inte säga att det läcker, det rinner inte utav sig själv. men jag kan "mjölka mig själv".. hahaha..

En skvätt mjölk i kaffet ? någon?
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

du läcker råmjölk, den ser ut så :idea:

någon dag efter bebisen är född kommer produktionen av "riktiga" mjölken igång och det är då som man tror att tuttarna ska explodera :angel:
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

hmm.. okej.. råmjölk.. Nu blir man ju lite nyfiken på det också.. Vad är det för skillnad på råmjölken och den riktiga bröstmjölken ?
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

Råmjölk är det första mjölken som kommer ur bröstena. Den är extra kraftig, näringsrik och lättsmält och sätter fart på barnets tarmar och innehåller antikroppar som skyddar mot sjukdom. Vanlig mjölk kommer ca 2-5 dagar senare.
 
Sv: När borde mjölkproduktionen komma igång?

hmm.. okej okej.. Där ser man ja.. Frågan är vad jag ska med råmjölktill, eller någon mjölk över huvud taget till i vecka 15... :P
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 407
Senast: Svartkatt
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: Nevermind
·
Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Tranan
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp