C
crocket
Jag har en relativt ny häst, vi köpte honom i augusti. Han va då mest dressyr riden, och vi fick med sadeln dom hade, och de va ju självklart en dressyrsadel då. Men vi rider inte lika mycket dressyr som dom gjorde, utan vi rider ut hälften hälften ungefär. Så det känns lite konstigt att sitta i dressyr sadel ute i skogen eller o en galopp på fältet.
Men så till frågan, finns det någon sådär nackdel att rida med dressyrsadel på hästen hela tiden, och finns det någon nackdel för mig som ryttare?, de blir ju olika tyngdpunkter om man rider med allround och dressyr.
vi har nämligen tänkt att köpa en allroundsadel, men vi vet inte om det är såå himla akut. Ni kanske har någon allround sadle att tipsa om när jag ändå är igång
, inte någon som kostar hurrrr mycket som helst, typ ca 3-4 000
tack för mej
Men så till frågan, finns det någon sådär nackdel att rida med dressyrsadel på hästen hela tiden, och finns det någon nackdel för mig som ryttare?, de blir ju olika tyngdpunkter om man rider med allround och dressyr.
vi har nämligen tänkt att köpa en allroundsadel, men vi vet inte om det är såå himla akut. Ni kanske har någon allround sadle att tipsa om när jag ändå är igång
tack för mej