Här är jag
Jag sitter också och jobbar via modem, isdn-64k, enda anledningen till att jag inte har något annat är för att det i princip inte är möjligt här på landet, om jag inte betalar väldigt många tusenlappar per månad.
Något är dock på gång i komunen så jag har troligen bredband framåt hösten om allt går som det skall.
Visst har det emellanåt varit rejält segt här inne, framförallt då på annonssidorna den senaste tiden.
Alla sidor flyttade i torsdags in på en ny ännu snabbare server som inte alls är belastad på samma sätt som den gamla, vilket borde innebära att det mesta borde gå lite snabbare.
Angående sammanslagningar av forum.
Vilka ämnen som skall ha egna forum eller inte kan man diskutera nästan hur mycket som helst.
Exempelvis skall NH vara ett eget eller skall det ligga under Hantering? Skall Barock vara ett eget? Skall trav och galopp slås ihop?
Eller skall man göra tvärt om dela upp Andra grenar exempelvis så att alla grenar och då menar jag alla skall få en egen rubrik? Skall western delas upp i sina olika grenar? Skall Andra djur delas upp?
Inom avelsrubriken har jag fått följande tips på forum som skulle kunna skapas: Hingstar, raser, stamtavlor, ston, föl, unghäst, avel, färgfrågor. Troligen har jag glömt några. Man skulle alltså kunna göra åtta forum runt avel om man hade lust.
För att förenkla och för att frågor inte skulle hamna på fler ställen eller under fel rubrik, tyckte jag att det kunde vara värt att prova med en sammanslagning.
Jag anser det vara lite svårt att särskilja vissa saker från andra, exempelvis är det väldigt svårt att diskutera lämplig avelshingst utan att diskutera sto och stamtavla. Vill man dessutom ha en speciell färg på fölet och kanske även mycket hovskägg så blir väl även ras och färggenetik inblandade.
Jag tar gärna emot underbyggda förslag till vilka rubriker ni skulle vilja ha. Som alltid tar jag hänsyn till dessa förslag och kan mycket väl tänkas ändra det hela framöver.
Något jag dock är allergisk mot är uttryck av typen: Det var bättre förr, ändra tillbaka till hur det såg ut förut.
Om jag alltid hade lyssnat på detta hade sidan bara haft en Gästbok för alla att skriva i. Inget riktigt diskussionsforum och ingen uppdelning i olika rubriker.
Men som sagt jag är öppen för förslag på vilken uppdelning ni vill ha av avel. Likaså är jag intresserad av om det är något som idag diskuteras på avel som ni anser borde vara under någon annan rubrik exempelvis Gnägg eller kanske på Annonssidorna och inte alls på forumet.
Ingen uppdelning av avelsrubriken lär dock ske den närmsta tiden. Dock kan möjligen reglerna för vad som skall diskuteras där ändras något, om det kommer några bra förslag som är enkla att följa för både moderatorer och användare.