Mystiska vita fläckar

Centaur

Trådstartare
Sent i våras dök det upp konstiga vita fläckar på min hud. De sitter längs käken på båda sidor och hakan, och verkar inte ha något pigment alls. Ytan på vissa ser lite skrovlig ut, men andra är helt släta. De kliar inte.

Jag använder spf 30-50 i ansiktet året runt men blir ju ändå brun och de syns mer och mer ju brunare huden runt blir. Har försökt ha brun utan sol på dem men verkar som de inte tar upp det heller. Dvs jag måste ha massa foundation för att inte känna mig som en leopard vilket inte är särskilt kul.

Jag visade dem för min läkare men han hade ingen aning om vad det var. Så då måste jag ju fråga det stora buke-oraklet! Är det någon som har haft eller sett något liknande?

Det var det första jag googlade men det ser inte ut som det. Dessutom kommer och går de lite, ibland lite bättre ibland sämre.

Kanske Pityriasis versicolor?
Precis vad jag tänkte föreslå. Jag hade det för ett antal år sedan när jag var ca 20 år och bodde i USA. Gick till läkaren och de ordinerade att jag smörjde med någon anti-svampsalva. Det försvann sedan rätt snabbt, och kom aldrig tillbaks :) .

Precis vad jag tänkte föreslå. Jag hade det för ett antal år sedan när jag var ca 20 år och bodde i USA. Gick till läkaren och de ordinerade att jag smörjde med någon anti-svampsalva. Det försvann sedan rätt snabbt, och kom aldrig tillbaks :) .

Det ser väldigt likt ut som det jag har så det kan det nog vara! Behandlingen är tydligen receptfria svampmedel, jag ska beställa två olika och testa. Eftersom det är i ansiktet kan det ju hända att vissa medel är för starka, så får se vad som känns bäst (minst) på huden. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 489
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar