Mysig/romantisk restaurang i Stockholm

Mineur

Trådstartare
Moderator
Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på Stockholm, så jag tänkte kolla med Allsmäktige Buke.

De är öppna för det mesta men är inga finsmakare direkt, så det behöver inte vara någon Michelin-standard på det hela utan då är nog en mysig och unik miljö viktigare. Den ena är vegetarian, så det är viktigt att det finnas bra sådana alternativ. Jag har ingen aning om vad de har för budget, men eftersom det är ett särskilt tillfälle kan de säkert tänka sig att spendera lite mer än vanligt.

Vad har ni för tips? :)

Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på Stockholm, så jag tänkte kolla med Allsmäktige Buke.

De är öppna för det mesta men är inga finsmakare direkt, så det behöver inte vara någon Michelin-standard på det hela utan då är nog en mysig och unik miljö viktigare. Den ena är vegetarian, så det är viktigt att det finnas bra sådana alternativ. Jag har ingen aning om vad de har för budget, men eftersom det är ett särskilt tillfälle kan de säkert tänka sig att spendera lite mer än vanligt.

Vad har ni för tips? :)

Jag säger Portal med ett besök på baren Apropos före, efter eller både och! Portal är väl inte lika mysigt som Apropos (som är galet mysigt, speciellt på övervåningen).

Portal har väldigt fancy mat till ett helt ok pris men stället är väldigt opretentiöst, en behöver inte vara galet uppklädd.

Edit: Det är dessutom enormt enkelt att ta sig dit med tunnelbanan, de ligger ett stenkast från stationen på St Eriksplan.

Edit 2: https://www.portalrestaurant.se/

https://aproposbar.se/

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag och partner ska fira 3-årig bröllopsdag med restaurang och hotellövernattning på Östermalm. Vi letar nu restaurangtips! Önskemål...
Svar
18
· Visningar
1 049
Äldre Jag fyller 25 år iår och tänkte att jag skulle passa på att slå till lite då jag inte firat min 18 och 20 års dag så vidare stort av...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama