Jeffery

Trådstartare
Har lyckats få ett envist myrbo i mitt pumphus.
Trodde att boet hade lyckats gå puts väck i höstas med femton liter kokande vatten, men de knaprar frigolittätning för fulla muggar nu.
Eftersom det rör sig om pumphus till dricksvatten är dödligt gift en dålig idé, om man nu inte är ledare för en ännu aktiv självmordssekt.

Friska förslag?
Erfarenheter av Fun Light?

Har lyckats få ett envist myrbo i mitt pumphus.
Trodde att boet hade lyckats gå puts väck i höstas med femton liter kokande vatten, men de knaprar frigolittätning för fulla muggar nu.
Eftersom det rör sig om pumphus till dricksvatten är dödligt gift en dålig idé, om man nu inte är ledare för en ännu aktiv självmordssekt.

Friska förslag?
Erfarenheter av Fun Light?

Funkar inte. Tyvärr är Raid myrpulver det enda som fungerat för mig.

18671233_10155329200804450_6793162826476758460_n_zpsoxo1gas6.jpg

Sedan bygger man sig bara ett nytt pumphus. Problemet löst.

Det är inte mycket som biter på myror har jag märkt :cautious:
Jag hade ringt försäkringsbolaget, de brukar ha gratis skadedjursbekämpning. Alt förslag på vad göra.

Har använt hästens flugmedel ultrashield nån gång när det kom in en flock svartmyror. Då flyttade de (överlevande) ut.

Kanel ska de inte gilla men de flyttar nog inte hela boet för det.

Jag har 93.5 liter IPA i slutfasen innan buteljering i rummet närmast pumphuset.
Kanske ska pröva det istället för vatten, och få landets gladaste förfestsmyrstack - som se'n drar in till brölande och tutande och skränande in till stan, för att leva röjare på nån myrkrog.
Och nånstans där tar deras levnadsglada syn på kvällen slut, och går över i en helvetisk kollektiv ågren över vad myrdrottningshuskorset kommer säga när de börjar drälla in vid halv tre inatt.

Jag har 93.5 liter IPA i slutfasen innan buteljering i rummet närmast pumphuset.
Kanske ska pröva det istället för vatten, och få landets gladaste förfestsmyrstack - som se'n drar in till brölande och tutande och skränande in till stan, för att leva röjare på nån myrkrog.
Och nånstans där tar deras levnadsglada syn på kvällen slut, och går över i en helvetisk kollektiv ågren över vad myrdrottningshuskorset kommer säga när de börjar drälla in vid halv tre inatt.
För bästa effekt, kombinera med tuggummi.

Om man är lite ihärdig så kan ogräsättika vara effektivt. Förvisso är det bekämpningsmedel det också men det skall ju brytas ner rätt fort. Brukar bara spruta det på deras vägar och där man ser att de har gångar upp till ytan (behövs alltså inte inne i boet). Funkar väldigt bra och hos oss behöver jag oftast bara göra det en gång i början på våren så är det bra sen resten av säsongen.

Efter att ha provat mig fram i flera år så tycker jag att Ogräsättia Greenline dubbel kraft är den mest effektiva.

Det var när jag sprutade mot ogräs på våra altanplattor som jag upptäckte att även myrorna försvann och inte bara ogräset.

Inte samma sak, vi hade bara myrgångar inomhus, ingen stack, men kanel funkade klockrent. De kom in någonstans under en golvlist, så kanel längs hela sidorna på rummet och problemet var borta. Luktade gott gjorde det dessutom :)
Kanelvatten i stacken? Kanelring runt?

Krossade äggskal svor min farmor på.
Vi hade myror i komposten, de tyckte äggskal var utmärkta att lägga sina ägg i. Blev som en liten vagga.

Ett problem kan vara att olika myrarter ska behandlas olika. Myrdosor och liknande fungerar tex utmärkt på svartmyror ofta men jag liten eller ingen effekt på rödmyra/stackmyra.

Vi hade myror i komposten, de tyckte äggskal var utmärkta att lägga sina ägg i. Blev som en liten vagga.

Ett problem kan vara att olika myrarter ska behandlas olika. Myrdosor och liknande fungerar tex utmärkt på svartmyror ofta men jag liten eller ingen effekt på rödmyra/stackmyra.

Intressant. Kan vara olika myrsorter då kanske, eller så var det inte äggskalen (krossade) utan slump.

Hörde att mycket fint kiselmjöl används på muséer vid myrbesök. Det sätter sig i insekternas leder, och gör dem stela och i längden dysfunktionella.

Jag väntar med diesel och konstgödning, och börjar med att bjuda mina grannar på ett glas aspartamrik jordgubbssaft istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka