P
pompelina
Såg i foderbutiken att det var specialerbjudande på detta foder. Någon som har erfarenhet av det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen har inte streckrespeptorer och kan därför inte känna nån mättnadskänsla som vi gör. Det som avgör om hästen är "mätt" eller ej är tuggtiden.Jag tycker det berkar bra dock är det ju en del pelletserat och de sväller ju och känsliga hästar kan lätt få foderstrupsförstoppning så blötlägg innan du ger det bara.
Jag gillar Fibergin bättre dels att man får mer volym per kilo och att hästen då upplever en mätthetskänsla fortare.
Sedan så älskar mina hästar det dom är helt galna i det
Ja det vill jag, men du bor tyvärr inte i samma del av sverige som jag.Jag fick precis hem en pall (20 säckar) med Mustang orginal. Hästarna älskar det MEN tyvärr så fick jag ett annat ensilage än vad som var tänkt när jag beställde Mustang. Det nya ensilaget har 73smRp så nu står jag med hur mkt musli som helst som jag inte behöver och ingen annan i stallet använder Mustang
Jag kommer att ge det i godisportioner till mina så de får lite skrammel i krubban. INgen som vill köpa fodet billigt