Musli foder till digivande sto

MaRomer

Trådstartare
Vilka musli foder finns det för digivande sto? Stoet i fråga gillar inte alls pellets och behöver ett smakligt foder.

Sv: Musli foder till digivande sto

Musli brukar väl inte innehålla pellets, eller? I varje fall så är mitt förslag Hestekraft, en mycket smakligt och lättsmält muslifoder med en hög kvot.

Musli brukar väl inte innehålla pellets, eller? I varje fall så är mitt förslag Hestekraft, en mycket smakligt och lättsmält muslifoder med en hög kvot.

Nej det brukar det inte, men gissade att någon skulle fråga varför jag efterlyste musli. så därför skrev ajg att hon inte gillar Pellets.

Det måste även gå få tag på i Södra Småland, Ljungby med omnejd.

Vilka värden är du ute efter?

Salsafoder har en variant som heter ExtraMix. Kanske kan va nåt?

Vilka värden är du ute efter?

Salsafoder har en variant som heter ExtraMix. Kanske kan va nåt?

Salsa finns här så ska kika på det!

Har inte värdena i huvudet tyvärr. Men vill ändå kolla upp vilka alternativ som finns Krafft,Grnangården och Hippo vet jag finns här i stan.

Kom att tänka på att jag var på Hööks i helgen och provsmakade lite av deras Mustang-sortiment. De var jättegoda!

Finns en sort som heter Müsli Protein +

Kom att tänka på att jag var på Hööks i helgen och provsmakade lite av deras Mustang-sortiment. De var jättegoda!

Finns en sort som heter Müsli Protein +

Har ju tyvärr 7 mil till närmsta Mustang ÅF:/Pavo har hemleverans så det har vi nu.

Tillägger att vi kommer fortsätta försöka få henne att äta en liten mängd av Pavo Podo Lac. Just nu får hon i sig ca 1 kg/dygn

Vi använder Lympos till våra Fullblod som kan vara lite kräsna.Det fodret kan man dessutom få egenkomponerat om man vill.;)

KRAFFT har ett 3-grain musli med 9 mån hållbarhet garanti! (vet inte hur dom klara av det, foderet har varit processed, alså krussed och koked)
www.krafft.nu/produkter/avel_uppfodning/krafft_musli_gron_22/

Du kan jämnföra med andra men jag tro det är ingen pris el närings skyllnad och KRAFFT finns överallt.

Kikade på just detta!Dock går det åt ca 2-3 kg/dag om vi får i henne allt. Så hållbarheten spelar ingen roll. MEn är ju bra i framtiden inför min lille;)

Oj!!! Är det 15kg eller 20kg sack? 13-18sk kg allså.
Bättre att blanda själv lite havre och majs.

Havre och majs ger inte de värden som hon behöver. Håller mig till färdiga foder och andras kunskap. Min kunskap slutar vid att ta reda på behov och räkna ut vad hon ska äta.

De flesta är 20 kg idag.

Jasså, till digivande sto med högt proteinvärde i? Dvs över 14 %.

Lympos Avel/unghäst har bra proteinvärde 16 % tror jag.Våra unghästar och dräktiga går på Lympos.(fullblod)Sök deras hemsida där står alla värdena för vardera produkt! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 322
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka