Minisol

Trådstartare
Vad ska mantönka på när manbygger muskler på en häst? Har väldigt dåliga värden på silaget iår och därmed funderar jag på att tillsätta protein i någon form. Även övningar för muskelbygge önskas!

Vad ska mantönka på när manbygger muskler på en häst? Har väldigt dåliga värden på silaget iår och därmed funderar jag på att tillsätta protein i någon form. Även övningar för muskelbygge önskas!
Högsta prioritet om du har lågt proteininnehåll i hösilaget, är att kompensera det med tillskott. Utan tillräckligt mycket protein i maten spelar det ingen som helst roll hur du tränar hästen, det kan inte byggas några muskler utan byggstenar...

När foderstaten täcker behovet väl, kanske med råge om du hamnat "på efterkälken" med tillförseln och behöver kompensera brist, så kommer din vanliga ridning och träning bygga de muskler hästen behöver.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: ako
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka