Muskelfråga

Qosack

Trådstartare
Hej! Har en fråga ang muskler.
Ponnyn har blivit grinig att borsta speciellt ena sidan vid frampartiet. Han har varit så för ½ år sedan och då visade sig att han hade ett rätt rejäl låsning som Et fixade med några behandlingar, denna satt då i länden.
Så jag har bokat in en ny tid hos denne men nu funderar jag kring vet. istället.

I går när vi skulle borsta honom så var han värre än vanligt och jag ställde mig rakt framifrån och studera honom noggrant. Och såg då att M extensor digitorum communis samt M extensor digitorum lateralis var rejält större på den sidan han inte vill bli borstad:(.

Tog ut och longerade och kollade rörelser och han såg jättefin ut som vanligt. Tyckte det var riktigt roligt för en gång skull (han tycker annars sånt är rätt trist). Efter en stund kollade jag igen och då var svullnaden nere och han var obekymrad när jag klämde där.

Kan det vara så enkelt som en spark, typ lårkaka? Vad har dessa muskler för funktion? Vilka leder är inblandade i dessa?

Någon som vet?

Liknande trådar

Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka