Muskel HJÄLP!!!!

S

Sweetdreams

Hej! någon som har några tips till mig att få "min" travare lite musklad på rumpan,,, han har "inga" muskler alls, ägaren säger bara att jag ska klättra i backar och så men har ni dressyr ryttare några tips på bra övningar för rumpan på min lilla älskling:(

Rid travar älskare:love:

Sv: Muskel HJÄLP!!!!

All typ av ridning är musklande för rumpan så länge som man eftersträvar att hästen ska bli lägre bak än fram - trampa under sig. Jag skulle rekommedera att rida korta intervaller i alla gångarter utan att det blir hafsigt eller ryckigt (inkl skritt på lång tygel mellan varven). Sedan kan man börja med skolorna.

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30