Musikhjälpen 2014

Ninnurur

Trådstartare
Det är ju i full gång! Lyssnar/tittar ni? Har ni några initiativ? Önskar ni låtar?

I år står glasburen på Stora torget i Uppsala, och Kodjo har nu döpt om det till Kärlekens torg :love: Vilket stämmer till 100%! Jag var ner på torget en timme idag, deltog i en flashmob och lyssnade på Peter Jöback och Helen Sjöholm live i buren. Trots snålblåst och regn så var kärleken och gemenskapen tydlig! Till och med när Darth Vader gjorde entré tillsammans med några Stormtroopers ;)
10364140_10152980802985712_560839281795878118_n.jpg

10394631_10152980798495712_933526585238584807_n.jpg

Årets höjdpunkt! Jag lyssnar för fullt och har skänkt en del pengar. Jag lyckades se att Bukefalos inte hade någon egen insamling iår (än). Dock finns det en insamling som heter "Hästfolk". Jag tycker att alla som har möjlighet ska skänka något, åtminstone 25 kr. Här hittar ni insamlingen jag pratade om. Vi ligger långt efter hundsporten som har samlat in 40 000 drygt... men hästfolket kanske inte har vaknat än?

Det är synd att det är sånt skitväder bara :down: jag vill gå ner med dottern och skänka+önska på plats men inte i det här regnblåsandet!

Jag läste en debattartikel om att mycket av pengarna går till Pingstkyrkans hjälporganisation. Hann dock inte se om det fanns några källor på det. Är det någon som vet om det stämmer?

Jag tänker försöka åka dit på söndag och titta!

Det gick så himla snabbt igår från 700 tkr upp till 2 miljoner (bara under lunchen kändes det som), nån som vet vad som hände?

Jag läste en debattartikel om att mycket av pengarna går till Pingstkyrkans hjälporganisation. Hann dock inte se om det fanns några källor på det. Är det någon som vet om det stämmer?

Radiohjälpen tar in ansökningar och beviljar dom under året, så det är inga fastställda organisationer som får pengarna. Men nåt av dom tidigare åren var det säkert så som det står i debattartikeln. Tror de är ganska öppna med vilka som fått pengar (finns karta med alla projekt på Musikhjälpens sida).

Fanns svar från Radiohjälpen här om du vill läsa mer http://www.svt.se/radiohjalpen/med-anledning-av-debattartikel-i-aftonbladet

Årets höjdpunkt! Jag lyssnar för fullt och har skänkt en del pengar. Jag lyckades se att Bukefalos inte hade någon egen insamling iår (än). Dock finns det en insamling som heter "Hästfolk". Jag tycker att alla som har möjlighet ska skänka något, åtminstone 25 kr. Här hittar ni insamlingen jag pratade om. Vi ligger långt efter hundsporten som har samlat in 40 000 drygt... men hästfolket kanske inte har vaknat än?

Men vad trögt den insamlingen går, skänkte 25 kr i går kväll och när mina pengar kom in så passerade man över 3000. Kanske det har varit lite för dålig reklam för just Hästfolk så inte så många vet om den?

Men vad trögt den insamlingen går, skänkte 25 kr i går kväll och när mina pengar kom in så passerade man över 3000. Kanske det har varit lite för dålig reklam för just Hästfolk så inte så många vet om den?

Hästfolk fick ju tom reklam från SvRF igår. Såg att en hemifrån hade dragit igång en insamling som heter Hästsverige nu, skulle ju varit bra om man kunde samordna sig (som tex Hundsporten är bra på)

Jag tror det är just vad som är problemet. Jag har lobbat för insamlingen på både min facebook och diverse hästgrupper på facebook. Tycker fler borde göra samma sak, så vi får fart på insamlingen.

Jag kollar :) Har däremot inte skänkt nånting och har inga initiativ. Tänkte att jag ska skänka en hundring iaf men då jag är luspank och inte har saldo på mobilen måste jag orka koppla in hemtelefonen först :p
Låtönskningar är inget jag känner för att bry mig i, men jag skulle inte ha något emot att få höra Beatles - I am the walrus ;)

Jag tänker försöka åka dit på söndag och titta!

Det gick så himla snabbt igår från 700 tkr upp till 2 miljoner (bara under lunchen kändes det som), nån som vet vad som hände?
Jag tror att ett gäng av tidiga initiativ + auktioner som startade redan innan sändningen tog slut och pengarna lades på insamlingssumman :)

Jag har skänkt till musikhjälpen tidigare år, men just denna julen kommer mina välgörenhetspengar att gå till dem som behöver hjälp i Sverige (hemlösa och andra som har det svårt). Det känns viktigare för mig just nu.

Jag har gett pengar till kommuninsamling till behövande och till stadsmissionen men en låt önskade jag för jag tycker att hela grejen är en så himla bra grej!

Jag kommer skänka min gamla mobil, jättebra grej med mobilinsamling! Hatar att det ska vara så svårt att återvinna mobiltelefoner när de innehåller massa saker som borde tas tillvara.

Mobilinsamling? Vad har jag missat? :confused:

I tältet där de säljer mat på Åhlens-sidan har de även insamling av gamla mobiler. Vid 1000 mobiler skulle något företag skänka mycket pengar också. Antar att de ger bort telefonerna i u-länder/säljer och ger bort pengarna. Någon slags återvinning i alla fall :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka