Musicerande

Cillaramsa

Trådstartare
Vilka spelar något, vad och vad för något?
Jag spelade piano i skolan, men har tyvärr tappat av det alldeles väldigt. När jag flyttade till Uppsala vill jag spela i orkester så jag började spela tuba. Körde på i några år i två studentorkestrar och sedan har jag haft uppehåll i cirka 10 år. Nu började sonen spela i skolorkestern och jag halkade med. Askul ju! :p
Nu har maken startat ett litet projekt med en musiksaga med Ted Gärdestadlåtar som vi ska spela till midsommar, sonen är med på trumpet och vi har först repet i morgon. Sitter och övar lite i soffan, och det kvillrar på ordentligt i läpparna som inte orkar med. Svårt är det också...:o Men det ska bli kul att få komma igång med lite mer spelande!! :D

Vad spelar ni andra för något?
 
Sv: Musicerande

Jag kan spela alt- och sopranflöjt.

Jag är ingen stjärna, men det sitter i fingrarna och jag är själv fascinerad att jag byter mellan alt och sopran direkt jag får den i handen trots att jag bara spelar en gång var tredje år eller så.
 
Sv: Musicerande

Spelade tvärflöjt då jag gick i skolan nu har jag precis "återupptagit" det lite med tinwhistle samt spilåpipa.
 
Sv: Musicerande

Elbas och gitarr, med varierande aktivitetsgrad sedan 30+ år. Spelar med äldsre grabben ibland i litet olika projekt, men har ett par egna idéer jag tänkte sjösätta när det blir tid över. Vilket år som helst. :)
 
Sv: Musicerande

Jag spelade cello som liten och höll på i över 10 år. Var med i lite orkestrar på musikskolan och spelade mycket hemma med kompisar. Saknar det verkligen och ska absolut ta upp det igen så fort som möjligt.

Spelade även piano i skolan och fiol på sidan om.
Något jag är sugen på att prova är harpa och trummor :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp