MissFideli

Trådstartare
Yoga är enormt svårhanterad hos veterinären, man kan inte ta i henne alls där utan man får hälla ner henne i en tvångsbur och ge henne lugnande upptryckt mot väggen i buren. Det går alltså inte ens att lyssna på hennes hjärta utan lugnande.
Jag har inte kommit på nån bra lösning och iofs funkade det bra sist när hon fick lugnande och en uppvakningsspruta, men så hittade jag denna.

Kan den hjälpa på något vis eller är den bara en förvärrande grej?

36535210_tp.jpg

Sv: Munkorg

Den där borde väl bygga på att katten inte ser någonting och därför skulle bli lugn? Det borde du väl isf kunna testa på henne i någon annan situtation med bara något mörk tyg, kasnke klippa andningshål i en strumpa eller dyl.

Jag ska beställa från stället som säljer dessa, så jag kan ta hem en. Den kostar inte mycket. Men jag vill ju inte förvärra för henne. Om det nu går...

Sån är mammas katt också. Har provat det mesta men inget funkar. Nästa gång om mamma behöver kontakta vetrinär så skulel hon ta hem vetrinären. Då katten blir lugnare hemma när främmande grejjar med katten. Men borta efter en bilresa så är han inte go. Då vågar inte ens jag ta i han och jag brukar inte vara rädd för han. Så du kanske kan prova och ta hem vetrinären.

Honan jag hade på foder förut var exakt likadan. Det var klämbur och lugnande som gällde hos veterinär. Tyvärr funkade det inte att täcka för hennes ögon.

(Nej, jag tog aldrig någon kull på henne.)

Vet inte om vi har nån i Örebro, närmaste är nog Hallsberg som ligger 3 mil bort. Och jag vet att distriktarna här ytterst sällan åker på smådjur, dom har fullt upp med lantbruk och hästar.

Kan dom inte få av sig den där? Jag menar kardborreband och "viftande" kloförsedda tassar.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama