Multitalang som ger....

Mia_R

Trådstartare
...lätta och luftiga avkommor? Vad har ni för tips på hingstar som finns i Sverige och som verkar inom hbl-aveln? :bow:

Sv: Multitalang som ger....

Quite Easy, men en del beror ju på stoet också ;)

Majim G! Efter att ha sett avkommor efter diverse ston av olika typ är jag mer och mer övertygad om hans förträfflighet. En hingst som är placerad i MSV dressyr, och hoppar framgångsrikst med en inte så oerfaren ryttare tyder på bra temprament. Hans avkommor har luftig och härlig gång, den enda nackdelen är ju att han står på naturlig betäckning vilket utesluter en del väldigt långväga ston, men kan man köra 5-10 mil till en seminstation är väl inte 20-30 mil så farligt.

Briar och Aerline H känns som rätt grova hästar, fast de kanske lämnar lättare typ än vad de är själva? Majim G har länge varit en favvis, tänkte inte på honom. :d QE känns det som "alla" har. ;) Highlight jag ingen koll på alls. Bourbon, Metall och Acacio känns lite lättare i typ? ;)

jag gillar det Acacio lämnar

vi har en 1åring på bete efter Acacio-Krevad
Kanontjusig nu i alla fall, Högbent och rest och med ett bra steg

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
764
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 441
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka