mugg, rådgivning och rapsolja!

M

memmalotta

har två frågon som jag tycker hör hemma här..

1. Min häst har mugg, inte så mycket - men vi behandlar med salecylsalva(felstavning?), hexocilshampoo och helosan/idomin, märkte skillnad direkt.. MEN, spelar det någon roll om man har Idomin eller Helosan? är någon av dem sämre7bättre, och på vilket vis?

2. Hennes hovar är lite torra, tänkte köra med rapsolja varje dag - någon som märkt skillnad på lång sikt mha. olja? Tycker att det är en ganska härlig "naturprodukt" eller vad man ska säga, men du kanske har en annan åsikt? Låt höra! :)

Tacksam för Era erfarenheter och tips!

Sv: mugg, rådgivning och rapsolja!

Hej!

1. Jag använde idominn när min häst hade mugg, tror inte det spelar någon större roll. Ta den som fungera bäst ;)

2. Sök på gamla trådar, finns massor att läsa!

:bump:

har två frågon som jag tycker hör hemma här..

1. Min häst har mugg, inte så mycket - men vi behandlar med salecylsalva(felstavning?), hexocilshampoo och helosan/idomin, märkte skillnad direkt.. MEN, spelar det någon roll om man har Idomin eller Helosan? är någon av dem sämre7bättre, och på vilket vis?

2. Hennes hovar är lite torra, tänkte köra med rapsolja varje dag - någon som märkt skillnad på lång sikt mha. olja? Tycker att det är en ganska härlig "naturprodukt" eller vad man ska säga, men du kanske har en annan åsikt? Låt höra! :)

Tacksam för Era erfarenheter och tips!

Tvätta med vanlig grösåpa o skölj av/torka noga morgon o kväll så tror jag nog du ska bli kvitt det innom ett par veckor...

som jag skrtev så behandlar jag redan, men undrade vilken salva som var bäst, eller om det inte spelade någon roll ;)

söka gamla trådar: tack det ska jag göra, får väl ta lite tid ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka