Sv: MUGG problem
min häst har MASSOR med mugg som kom JÄTTEFORT,,,, han brukar få det VARJE höst, han går inte i blöt hage, snarare torr... och han får det mest på sin vita kota, de andra fuxfärgade benen drabbas sällan-eller som nu, -bara lite lite grand. Just nu är det som värst och det är svullet i benen oxå, iaf lite när han stått inne på natten. Har kört virkon och salicylsyravacelin i en vecka, morgon och kväll mer eller mindre... han har ett område betydligt större än en femkrona nedanför själva kotleden mot hoven, baktill... han har MYCKET ont i det här,, jag rider inte just nu, eftersom jag måste ha på easy boots då, och det känns INTE snällt...
Han har iaf MINDRE ont nu än i början av tiden med muggen, då sprätte han o slog i väggen av den varje kväll-och jag hittade EN liten liten plutt till muggfis!
nu slår han inte alls längre, men gillar såklart INTE när jag är där o behandlar heller...
Tänker köra den här behandlingen några dagar till, men sen ska jag nog testa era honungskurer och lite så oxå, får vi se.
Han står inne på nätterna, och har så gjort sen innan muggen kom oxå, och därför är det även där torrt o fint...
Nåväl.. det kanske ger sig även det här året, men i år är det nog större och värre än jag minns att det varit förut....