Müsli utan pellets

tolksele

Trådstartare
Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan) och lusern.
Det enda han hittills verkar äta är ett müsli-foder, men där pillar han ut pelletsen. Havre går också bra, men vill gärna ha något med mer protein och energi.
Olja äter han ibland.

Fri tillgång på grovfoder såklart, går på gräs under dagarna.

Undrar därför om någon har koll på ifall det finns müsli-foder utan pellets iblandat och gärna med hög smaklighet. Inte ett dugg rädd för socker i det här fallet.

Eller ska jag bara börja hälla sirap på maten? :D
 
Jag har aldrig använt det själv så jag kan inte uttala mig om smaklighet men Fibergi brukar väl göra musli utan pellets?
 
@Kirie och @lwt03001 Tack så mycket!
Varför tänkte jag inte på Fibergi? :cautious: Men tur att jag tänkte på Buke! :D

Hittade någon provpåse av Hippolyt hemma så ska se om han äter den ikväll :)
 
Jag ger Saracen till min häst, inga pellets i den myslin i alla fall (de har ju olika sorter, men tror inte att några av myslisorterna innehåller pellets), och äts gladeligen upp, även om jag inte kan beskylla häst för att vara kräsen :D
 
Jag ger Saracen till min häst, inga pellets i den myslin i alla fall (de har ju olika sorter, men tror inte att några av myslisorterna innehåller pellets), och äts gladeligen upp, även om jag inte kan beskylla häst för att vara kräsen :D

Ska kika efter återförsäljare!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 595
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 013
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp