Mra skomsam belöningsgodis

movi

Trådstartare
Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage.
Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov.
Men tänker när vi ska komma igång med träningen igen så vill jag ha något vettigt att ge henne och inget skit. Som är bra och skonsamt för magen.
Kan även tänka mig att göra egen godis.

Vad har ni för tips?
 

Bifogade filer

  • IMG_20240820_062229.jpg
    IMG_20240820_062229.jpg
    113,3 KB · Visningar: 39
Lättast är väl att tillaga något magert kött och skära i kuber och se hur magen reagerar.
Om du testar en sak åt gången så kan du ju lätt se vad hunden tål och inte tål..
Skulle undvika processade produkter och produkter med flera ingredienser utan hålla mig till en ren produkt och se hur en sak fungerar ett tag.
Veterinär jag gått hos brukar ge tips om nöt eller kyckling när man ger skonkost så jag skulle börja testa nåt av det.
 
Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage.
Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov.
Men tänker när vi ska komma igång med träningen igen så vill jag ha något vettigt att ge henne och inget skit. Som är bra och skonsamt för magen.
Kan även tänka mig att göra egen godis.

Vad har ni för tips?
Koka kyckling (inget skinn) och skär i lagom bitar. Jag brukar köpa typ lårfile i frysdisken.
 
Tack för svar! Jag var inne på att koka kyckling, dock är jag så jäkla allergisk mot kyckling, men får göra det för jyckens skull, får försöka att inte få fingrarna upp mot munnen bara efter jag hållt på med det 😁

Ser att rubriken blev felstavat, bra ska det stå, men kan inte ändra nu.
 
Jag håller vanligtvis inte på med kyckling. Hur länge ska det koka?
Inte jag heller då jag inte äter kött 😁 men kokar minst 15-20 min sen tar jag upp en bit och skär igenom, är den rosa lägger jag i den igen och kokar 5 min till. Den ska vara samma ljusa färg hela vägen, inte rosa någonstans när den är klar 😊
 
Jag håller vanligtvis inte på med kyckling. Hur länge ska det koka?
Jag skär kycklingen i små kuber/strimlor innan jag kokar den, då tar det inte många minuter på spisen. Sen flisar jag loss några "trådar" vid användning (mycket liten hund).

Flisar även torkad nötlunga som belöningsgodis, det är snällt och bra mot magen.
 
Har kokat kyckling för glatta livet nu, tänkte att det blir kladdigt att gå runt med kokt kyckling i fickan, så jag provar att torka en del av det som jag kokat.
 

Bifogade filer

  • IMG_20240820_122552.jpg
    IMG_20240820_122552.jpg
    237 KB · Visningar: 27
Mina hundar blir lätt dåliga i magen av kyckling men kokt grishjärta har jag kört med i perioder. Brukar finnas antingen vacuumförpackade från Scan eller i köttdisken hos de butiker som packar eget kött. Jag har kokt tre -fyra åt gången, tärnat och frusit in. Plus för föhållandevis billig produkt.

Nötlunga har också fungerat på mina hundars känsliga magar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 425
Senast: Hazel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 644
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Sassy
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 465
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp