Mozilla Firefox hjälp

Mynta2

Trådstartare
Hur får man senast besökta adressen FÖRST i sökfönstret ? Nu ligger dom ju huller om buller, är skitsvårt att få nån överblick. Explorer satte alltid senast besökta adressen först i sökfönstret. Sen undrar jag detta om favoriter, om jag går in och ordnar till mina favoriter under verktyg-inställningar efter bokstavsordning, gäller även mapparna...så ser det fint ut när det är klart...om jag sen kollar på favoriter ligger dom i o-ordning.
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Jag antar att det är "History sidebar" du menar när du skriver sökfönstret. I övre högra hörnet på denna sidebar, under stäng-knappen, står det "View". Om du klickar där kan du välja i vilken ordning länkarna ska visas. (Jag antar att det heter "Visa" om man har svensk version av programmet).
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Sidebar vette tusan, det har jag ingen aning om vad det är :smirk: ...Vill bara att senaste adressen hamnar först....Fast under visa menyn finns ju jättemånga grejjor bla: verktyg/status och sidofält samt en del annat som jag antar inte har med saken att göra...så vart går jag då ?? Och under *stäng* finns inte mina menyer, dom är ju på vänster sida...där dom alltid vart
Fast å andra isdan har jag 2 sökfönster.....
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Det har visst uppstått lite begreppsförvirring här.
Jag tror du får förklara för oss vad det är du kallar för "sökfönster".

Sedan förstår i alla fall jag inte det där med dina bokmärken. För jag hittar inget sätt att sortera dem i just verktyg-inställningar. Däremot går det ju alldeles utmärkt genom att dra runt länkarna i sidofältet som man får upp i visa-inställningarna eller genom att gå in i bokmärken-ordna bokmärken. Man kan även ordna i bokstavsordning, ser jag nu, om man högerklickar på en länk bland bokmärkena och väljer ordna efter namn och då justeras ju länkarna omedelbart i bokmärkeslistan och det ändras inte för mig i alla fall.
Man kan även dra runt på bokmärkena och/eller högerklicka och välja sortera i själva bokmärkesmenyn ser jag nu.
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Jag sorterar INTE bokmärken i visa menyn...utan under verktyg/alternativ..men det var mest det andra jag frågade om jag undrade hur man gjorde... Om du ska till någon sida måste du skriva in en adress eller hur...det är där jag vill ha senast besöksadressen först. Typ: www.bukefalos.com

en helt vanlig adress till en sida...då ska den alltså hamna först...men det gör den ju inte så jag får alltid leta ihjäl mig efter sidadresser jag besökt...Vad kallas raden man skriver in adresser i då ?? Jag kommer inte på namnet annars hade jag skrivit korrekt namn ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Nu förstår jag vad du menar. Adressfältet brukar man kalla det. Jag förstår hur du menar också. Jag ser att länkarna hamnar i ordning efter när man gjorde _första_ besöket på sidan i fråga. Jag ska surfa runt lite och se om det finns något plugin eller nåt som sorterar efter senaste besöket istället.

Jag är fortfarande inte alls med på vad du menar med bokmärkessorteringen. För mig finns ingen som helst möjlighet att sortera bokmärken under något av menyvalen i verktygsmenyn. Vill du sortera dina bokmärken i bokstavsordning så öppnar du menyn bokmärken och högerklickar på ett av bokmärkena och väljer "ordna efter namn".
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Uhh, jag skrev fel..det vara bara för jag stirrade på mina menyer...självfallet är det under ordna bokmärken..men dom blir bara ordnade när jag väl är inne i själva menyn: ordna bokmärken..ser hur fint ut som helst...tills jag stänger ned och sedan öppnar bokmärken. Då är ju mapparna huller om buller...En mapp som börjar på tex: B kan ligga efter en mapp som börjar på tex R...Högst irriterande...Vill ha dom A, B ,C osv...i bokstavsordning.
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Provade du det jag tipsade om? Högerklicka på en länk i bokmärkesmenyn...
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Jodå...de gula mapparna är ju i ordning..men INTE adresserna i dom...ligger huller om buller...
 
Sv: Mozilla Firefox hjälp

Man måste tydligen sortera varje mapp för sig för att få innehållet i dem sorterat. Dvs öppna en mapp och högerklicka på en länk i mappen och välj ordna...

Spanar fortfarande efter lösning på ditt andra problem :-)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan början av december, när jag fick kortisonsprutan i axeln, så hade jag inte varit något mer till ortopeden. Nu var det dock dags...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp