Mountain Horse Rimfrost

Dravena

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par nya ridstövlar som tål att användas från höst till vår utan att man fryser tårna av sig. Såg ett par Rimfrost på Granngården och tyckte priset verkade ok.

Någon som vet hur kvaliteten är? Hur pass varma är de? Kan man börja använda dem under senhösten eller svettas man ihjäl då?

Alla åsikter mottages tacksamt, jag har inte köpt ett par nya stövlar på evigheter så jag behöver lite tips! :)

Sv: Mountain Horse Rimfrost

Jag har såna och dom är supervarma och goa.
Jag kan inte ha mina innan det blir kallt ute. Är iofs väldigt varmblodig oxå :)

En tjej i stallet har ridit i sina hela sommaren, fattar inte hur hon klarar det men hon säger att det går bra :D

Men jag är supernöjd med mina!
Har iofs lämnat in mina på lagning, för att "flärpen" där uppe lossnade på ena stöveln.

Men jag kan rekommendera dom. Jag längtar nästan tills snön kommer så jag får börja använda dom! :)

Jag är ganska frusen av mig så det kanske funkar bra! Vill ju inte gå omkring och svettas heller. *svårt beslut*

Näe, men jag är sjukt varmblodig :)
När jag fortfarande rider i t-shirt så har "normala" människor fleece jacka eller vanlig fodrad jacka :D

Hur ser de ut? bild? jag har några från MH kommer inte ihåg va de heter men de gick sönder typ 3mån efter att jag köpt dem...

Hej Trocadero om dina stövlar gick sönder efter endast tre månader hoppas jag att du gick tillbaka med dem till affären. MH står för bättre kvalitet än så. Jag hade tidigare ett par MH som sprack i gummit efter ganska lång tid. Köpta på vår vintern inte använda under sommaren och när det var dags att börja använda dem så läckte de vatten. Det syntes dock på sula och slitage att de ej var mycket använda så köpestället skickade dem till MH för bedömning och jag fick ett par nya. Dock hade modellen ändrats så de passade ej min fot något vidare så jag lade till några 100-lappar och bytte upp mig. Jag tror de jag har nu heter Rimfrost. Varma och sköna använder dem när det kryper under nollan, jag är mycket frusen om fötterna och kan när det är bort emot -15 frysa om tårna i dem!!!!!

Så här ser de ut:
rimfrost_rider_II.jpg

Det verkar som att de skulle kunna passa mig, fryser redan om fötterna så jag behöver nåt varmt.

Någon som vet hur High rider är ifråga om kyla?

MagicMadonna skrev:
Någon som vet hur High rider är ifråga om kyla?

High Rider är iskalla, enligt mina fötter. Köpte ändå en storlek större än vad jag absolut behöver, för att kunna få plats med tjocka sockar i dem, men det fungerar inte alls, mina fötter blir som isbitar i dem så fort temperaturen börjar sjunka. Synd på så bekväma stövlar, jag vill kunna ha dem även när det är lite kallt. :(

Ok, då vet jag det. :) Såg att det fanns en version av High Rider som heter Ice, får väl ta och prova den också. Usch vad mycket det finns att välja på!

Till Trocadero igen
Jag hade inte heller något kvitto kvar men det var ju inte butiken som ersatte mig utan MH. MH omarbetar sina modeller (varje år?) så de kan nog tidsbestämma när stövlarna förmodligen är köpta. Har du stövlarna kvar och det inte hände för allt för länge sen så skulle jag rekommendera dig att be den butik du köpte dem i att skicka dem till leverantören för bedömning om inte butiken byter dem ändå. Allt för många människor tycker det känns fånigt att gå tillbaka med saker som inte håller måttet men hur ska då tillverkarna kunna förändra sina produkter om de inte får reda på eventuella svagheter.

jag har oxå dem och jag älskar dem....bra passform sköna att rida i och ganska varma, men jag tycker nästan att mina graninge är varmare,

Jag har de där stövlarna... fryser inte på vinter e så skönsa så jag hade dem över sommarn också =9

För oss som är lite frusna om fötterna verkar de vara ett bra köp. :) Ska åka in och prova lite olika modeller idag och se om jag kan få lite tips från personalen.

Jag har världens sämsta blodcirkulatioin och fryser alltid om tårna när det blir under tio grader ute i stort sett. Jag har både ett par HighRider och ett par Rimfrost. Frös tårna av mig första vintern när jag bara hade HighRider stövlarna, brr, men året därefter så fick jag ett par fårskinnssulor att lägga i och då hade jag dem hela hösten och början av vintern utan att frysa! Sen så fick jag ett par Rimfrost i julklapp och fullkomligt älskar dem! :love: Har inte frysit någonting, men kan gnälla lite på att de kan vara lite stela i början. Rekommenderar dem verkligen!

Jag är likadan, så just nu känns ett par Rimfrost himla lockande. Tänk att slippa frysa om fötterna en hel vinter! ;) Ska in och klämma på dem idag, samt kolla på lite andra modeller så får vi se hur det blir.

Hoppas att det går bra! Jag valde mellan deras vineterridstövel och rimfrost men fastnade för rimfrost för att de var mycket snyggare! ;)

Menar du snow rider? Den tyckte jag var lite klumpig. Det blev ett par rimfrost, dock fick jag beställa dem eftersom det enda som fanns kvar i båda affärerna var förra årets strl 43 med vidare skaft. :crazy:

Hej Trocadero. Jag tycker absolut att du ska prata med affären. Det värsta som kan hända är att du inte får nya stövlar, ekonomisk kompensation eller vad det kan vara. Var bestämd men trevlig. Säg som det är att du var så säker på att du köpte ett par kvalitetsstövlar så du tänkte inte på att du behövde spara kvittot och att nu känner du dig jättebesviken, för så är det väl? Lycka till.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
M
Utrustning Jag ska köpa nya ridstövlar nu och kan inte bestämma mig för om jag ska köpa high rider II eller rimfrost? mina funderingar är om man...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: makejo
·
S
Utrustning Har dom gjort om storlekarna på Mountain horse ridstövlar?? jag äger 3 par från dom vinterridstövlarna rimfrost eller va dom heter...
Svar
7
· Visningar
1 992
Senast: __Stilett__
·
J
Utrustning Är ute efter ett par jodhpur kängor med stålhätta och har då fastnat för Protective Jodhpur från Mountain Horse. Har sedan tidigare ett...
2
Svar
24
· Visningar
4 943
Senast: just-me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka