motion efter vaccinering

E

Eeyore

Hästen vaccinerades mot influensan idag, 2dagar skall han skrittas el ridas lugnt... imorgon är ett pass i skritten (ca 1timme) eller skrittur i skogen bästa alt?

Sv: motion efter vaccinering

Jag skulle antingen låta min häst vila helt eller bara skritta ut ett tag!

Det trevligaste för hästen lär ju vara en tur i skogen såklart!
Om du vill trava en liten bit lär inte det göra något heller, hästen ska inte ansträngas med regelrätt träning bara eftersom immunförsvaret jobbar lite extra med att bilda antikroppar..

*kl*
När jag vaccinerade min häst i sommras så sa vet åt mej att jag fick rida bara jag inte red henne svettig. Hon fick svettas för att hon var hetsig men hon fick inte ridas svettig. Jag körde på i alla gångarter.

Visst får du väl göra mer än så...det är svettridningen du ska undvika. Alla gångarter är tillåtna bara du INTE svettrider din häst.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 896
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 490
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka