Mosaik i fönster?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare pannkakssmet
  • Startdatum Startdatum
P

pannkakssmet

Vi har världens minsta badrum, och fönstret sitter i duschen men är inte gjort för väta verkar det. (Trä med vanlig fönsterfärg.)
Det har varit så länge och det ser nu ruskigt tråkigt ut, med flagnad färg osv.

Jag har en ide om att sätta mosaik i fönstret istället. Funkar det att fästa det på vanligt trä? Måste jag förbehandla på något sätt? Och finns det något som heter typ våtrumssilikon, som jag kan täta alla kanter med?

Risken är väl att det är för vattenskadat och att träet behöver bytas m.m. Hur vet jag det?

Mycket frågor, och stor förvirring. :angel:

Sv: Mosaik i fönster?

Enklaste är att sätta ett duschdraperi modell mindre framför fönstret. Om färgen har flagnat så är det dags att skrapa, slipa, grundmåla och slutmåla för att få det schysst igen. Är det ett specialbeställt fönster så kan det gå på 4-5 tusen att byta. Jag tror inte att det är en så bra idé att sätta mosaik och annat på fönstret eftersom det då blir svårt att se skicket på fönstret.

Om trät är murket mörker du enklast genom att trycka på trät. Delar det sig och känns svampigt så är det skadat. Lika så om du upptäcker att det är poröst när du slipar ner det inför målningen.

Senast ändrad:
Sv: Mosaik i fönster?

Grejen är ju också den att fönstret är vår enda duschhylla, så det slipper inte vattenkontakt ändå, eftersom shampoflaskor m.m ställs där.

(Och förtydligande, jag menar ju att sätta mosaik på fönsterbrädet, eller vad det heter... :angel:)

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 058
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar