Morris & Nolan

ankic

Trådstartare
Vilka modeller finns av Morris & Nolan ? Hopp, Dressyr, Allround ?

Skiljer sig bomvidden och sitsen mellan de olika modellerna i samma storlek ?

Det finns många modeller, de som säljs i Sverige hör till serien Gold collection såvitt jag fått höra. (Det är alltså inte alla som säljs här.) Googlade en snabbis och hittade vad jag tror är generalagentens hemsida, och där listas modellerna: Dressyr, Dressyr FR (utanpåliggande stöd), Dressyr Junior, Dressyr Junior+, Flatback, Junior Flatback, Junior+ Flatback, Island och Junior Island.

Sitsens storlek (eller snarare utrymmet i sitsens storlek) påverkas av hur sitsen utformats. Djup, stoppning osv. Som med alla sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi söker en morris&nolan till vår C-ponny welsh. En stallkamrat har en sådan, men det verkar vara svårt att få tag i den vi vill ha...
Svar
5
· Visningar
630
Senast: ExtraW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka